Czy L33 zmieni trasę?

Gmina Lesznowola od kilku miesięcy analizuje możliwość zmiany przebiegu linii autobusowej L33, obsługującej m.in. miejscowości Zamienie, Nową Wolę i Zgorzałę.
Czy L33 zmieni trasę?

Źródło: UG Lesznowola

We wrześniu do Urzędu Gminy Lesznowola wpłynął wniosek radnego Marcina Kani o rozważenie zmiany przebiegu linii L33 – tak, by autobus kursował przez ulice Postępu i Storczykową. O podobne rozwiązanie wnioskowali także radni Konrad Tkaczyk oraz mieszkańcy Nowej Woli i Zgorzały.

Jak poinformował lesznowolski urząd, gmina przekazała informację w tej sprawie do Gminy Piaseczno oraz Zarządu Transportu Miejskiego, jako współfinansujących linię. W piśmie wskazano, że alternatywne warianty przebiegu trasy – z ulicy Biegusa na ul. Postępu, a następnie z Postępu w ul. Storczykową – wymagają analiz, opinii i uzgodnień z partnerami.

Opinia ZTM i możliwe rozwiązania

W październiku Gmina Lesznowola wystąpiła do ZTM z oficjalną prośbą o opinię w sprawie możliwości wprowadzenia korekty trasy L33 wraz z określeniem czasu przejazdu i przewidywanych kosztów. W piśmie zaznaczono, że po modyfikacji trasy i wybudowaniu infrastruktury przystankowej w ulicy Storczykowej, znaczna część miejscowości Nowa Wola i Zgorzała zostałaby objęta komunikacją publiczną, o co od dawna wnioskują mieszkańcy.

Zarząd Transportu Miejskiego poinformował, że proponowana korekta nie poprawi dojazdu do stacji PKP Warszawa Jeziorki, a wręcz może wydłużyć czas podróży mieszkańcom osiedla Zamienie. ZTM zaproponował alternatywne rozwiązanie – podział obecnej trasy na dwie linie: L33 – zachowanie dotychczasowego przebiegu z Zamienia do ul. Puławskiej i skierowanie do pętli przy San Park Piaseczno, L59 – nowa linia z Józefosławia po obecnej trasie L33, zapewniająca dojazd do stacji PKP Jeziorki.

Co dalej z trasą L33?

ZTM odniósł się również do wniosku o objęcie obsługą komunikacyjną ulicy Storczykowej. Według warszawskiego zarządu byłoby to możliwe po wybudowaniu planowanej pętli na skrzyżowaniu ulic Raszyńskiej i Arakowej oraz połączeniu nowej trasy ze stacją PKP Nowa Iwiczna. Warunkiem uruchomienia nowej linii jest jednak wykonanie infrastruktury przystankowej, przebudowa skrzyżowania ulic Wilgi, Kormoranów i Kukułki oraz zwiększenie liczby autobusów.

Obecnie Gmina Lesznowola oczekuje na dalsze uzgodnienia z ZTM i Gminą Piaseczno. Jak poinformował zastępca wójta Marcin Szost, „proponowane zmiany będą wymagały większego współfinansowania tej linii przez naszą gminę z uwagi na wydłużenie jej trasy”.

Czytaj także:
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze