Mieszkańcy Nowej Woli i Zgorzały od dawna sygnalizują potrzebę optymalizacji przebiegu linii autobusowej L33, kursującej na trasie PKP Jeziorki – Zamienie – Piaseczno. Obecnie po dojeździe do stacji PKP Jeziorki autobus kieruje się w pętlę przez ul. Dawidowską i Biegusa, co według mieszkańców jest mniej funkcjonalne.
Optymalny przebieg trasy
Radny Gminy Lesznowola Konrad Tkaczyk, złożył interpelację w sprawie linii L33. Radny wskazał, że bardziej optymalnym rozwiązaniem byłoby skierowanie autobusu ul. Postępu, a w kolejnym etapie – także ul. Storczykową. Takie zmiany pozwoliłyby mieszkańcom Nowej Woli i Zgorzały na lepszy dostęp zarówno do stacji PKP Jeziorki, jak i do ul. Puławskiej. Dodatkowym atutem byłoby stworzenie przystanku na ul. Storczykowej, co poprawiłoby komunikację dla ok. 2-3 tys. osób z rejonu ulic Wilgi i Kukułki.
Planowane rozmowy z ZTM
W odpowiedzi gmina Lesznowola poinformowała, że planuje rozmowy z Zarządem Transportu Miejskiego w Warszawie w sprawie optymalizacji trasy L33 poprzez zmianę przebiegu z ul. Biegusa na ul. Postępu. W kolejnym etapie możliwe jest wprowadzenie wariantu z ul. Storczykową, który wymagałby wybudowania nowego przystanku.
– Alternatywne warianty przebiegu linii L33 (ul. Postępu oraz ul. Postępu ze Storczykową) to nowe propozycje mieszkańców, a Gmina nie dysponuje analizami dotyczącymi wpływu tych zmian na czas przejazdu ani na liczbę pasażerów, którzy mogliby skorzystać z tych rozwiązań – przekazał w odpowiedzi na wniosek radnego Konrada Tkaczyka, Marcin Szost, pierwszy Zastępca Wójta Gminy Lesznowola.
Musi być zgoda ZTM i współfinansowanie przez Piaseczno
Zmiana trasy wymaga również zgody ZTM i współfinansującej linię Gminy Piaseczno, a dodatkowo wiązać się będzie z kosztami wynikającymi z wydłużenia trasy.
Napisz komentarz
Komentarze