Po licznych konsultacjach społecznych i uwzględnieniu uwag mieszkańców oraz władz gminy, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przedstawiła w ubiegłym roku nową, bardziej dostosowaną do lokalnych potrzeb koncepcję przebudowy DK79. Pierwsza propozycja, uznana za zbyt rozbudowaną, została znacząco zmodyfikowana.
Nowy projekt przewiduje m.in. utrzymanie węzła Okulickiego, zamknięcie ul. Syrenki dla bezpośredniego wjazdu na DK79, budowę przejścia pieszo-rowerowego pod wiaduktem kolejowym oraz nową drogę dojazdową do osiedli przy obwodnicy. W projekcie znalazły się także rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo na skrzyżowaniach, budowa kładek dla pieszych i rowerzystów, a także nowe drogi lokalne po obu stronach trasy. Co ważne, inwestycja obejmie wycinkę drzew, ale nie przewiduje wyburzeń budynków mieszkalnych.
O planach przebudowy DK79 można przeczytać tutaj:
W oczekiwaniu na decyzje środowiskowe
– Z naszych informacji wynika, że prace projektowe jeszcze się nie zakończyły. A realizacja to odrębny temat, najpierw musi być pozwolenie na budowę i oczywiście środki finansowe – przekazała Joanna Ferlian-Tchórzewska, rzecznik Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno.
Zgodnie z harmonogramem przedstawionym przez GDDKiA, w 2024 roku miało nastąpić doprecyzowanie projektu i złożenie wniosku o wydanie decyzji środowiskowej. Kolejne lata miały przynieść przetarg (2025), projektowanie (2026), wykupy gruntów (2027) i realizację budowy na pięciu odcinkach w latach 2027–2028. Środki na inwestycję zostały zapewnione, a całość ma zakończyć się do 2029 roku.
– W toku jest obecny etap realizacji zadania, czyli przygotowanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem decyzji środowiskowej. W tym roku planujemy złożyć wniosek do organu ochrony środowiska. Uzyskanie decyzji pozwala na kolejny krok, którym będzie ogłoszenie przetargu na realizację robót. Będziemy informować na bieżąco – informuje rzecznik GDDKiA, Małgorzata Tarnowska.

Napisz komentarz
Komentarze