Wprawdzie asfalt na przebudowywanym pasie ul. Okulickiego w Piasecznie jest już niemal gotowy, ale na dokończenie budowy wykonawca ma jeszcze trzy miesiące.
Od dłuższego czasu powszechnie mówiło się, że prace przy przebudowie dwukilometrowego odcinka ulicy Okulickiego od skrzyżowania z ul. Julianowską aż do ul. Mleczarskiej mają się zakończyć w maju bieżącego roku.
– Nie wiem skąd wzięła się ta data, prawdopodobnie ktoś ją kiedyś omyłkowo podał, nie została sprostowana i jest powielana – mówi rzecznik Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Monika Burdon. – Termin umowny zakończenia zadania to 31 sierpnia 2019 r. i taka data obowiązywała już w przetargu na to zadanie – podkreśla. Zapewnia, że prace idą zgodnie z harmonogramem, choć budowa przy tak intensywnym ruchu nie jest łatwa. Do końca maja powinny się zakończyć prace bitumiczne. Potem przyjdzie czas na roboty wykończeniowe.
– Podczas prac wykończeniowych możliwe są dalsze utrudnienia w ruchu. Po ich zakończeniu przebudowywany odcinek zostanie oddany do ruchu – zapewnia Monika Burdon. Nie wyklucza, że nastąpi to przed końcem sierpnia. – Na pewno jednak ruch nie zostanie dopuszczony, dopóki droga nie zostanie oznakowana – zaznacza.
Piaseczyński odcinek drogi wojewódzkiej 721 to pierwszy etap prac przy przebudowie trasy. Kolejnym miał być znacznie dłuższy i bardziej skomplikowany odcinek lesznowolski – od ul. Mleczarskiej aż do Sękocina. Tutaj droga ma biec nowym szlakiem, w znakomitej większości na północ od istniejącej jezdni. Nowa nitka ma się łączyć z planowanym węzłem Lesznowola na budowanej trasie S7 (tzw. Puławska Bis). Niestety radość z uzyskanej przed blisko rokiem nowej decyzji środowiskowej dla tej inwestycji trwała krótko. Również od niej zostały złożone odwołania i MZDW czeka na ich rozstrzygnięcie. Pierwotnie zakładano, że budowa powinna się zakończyć w 2020 roku. W tej chwili raczej należy zakładać, że dopiero wtedy ma szanse się rozpocząć.
Na drugim końcu przebudowanego piaseczyńskiego odcinka dwupasmówki, w kierunku Konstancina-Jeziorny (do ul. Skolimowskiej), trwają z kolei prace projektowe. MZDW ostrożnie przewiduje uzyskanie zezwolenia na realizację tej inwestycji (ZRID) na przełomie 2019/2020 roku. Tu również należy się liczyć z odwołaniami mieszkańców, których grunty będą wywłaszczane pod poszerzenie drogi.
Przeczytaj!
- Nowe latarnie w Zalesiu Górnym
- Wciąż brak finansowania na dobudowę torów aglomeracyjnych
- Prom Gassy–Karczew z nową szansą? Apel właścicieli
- Czy ul. Rekreacyjna doczeka się realizacji?
- Budowa 721 Piaseczno–Lesznowola nabiera tempa. Mazowsze zabezpiecza środki na realizację inwestycji
- Przegląd Piaseczyński, wydanie 540
- Nowym rondem w Borowinie i Solcu przejedziemy już w piątek!
- Głośny spór – Imprezy w środku lasu kosztem zdrowia mieszkańców i zwierząt?
- Kolej wąskotorowa wyjaśnia plany CPK w sprawie modernizacji
- Od jutra system kaucyjny. Pięć rzeczy, które powinieneś o nim wiedzieć!
Napisz komentarz
Komentarze