Wkrótce zostaną wybrani wykonawcy rozbudowy portu lotniczego na Okęciu. W 2018 roku na Lotnisku Chopina odprawiono prawie 18 milionów pasażerów.
Przebudowa portu lotniczego na Okęciu wynika z konieczności zwiększenia przepustowości obsługiwanych pasażerów w ciągu godziny. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL) musi więc zwiększyć możliwości odpraw pasażerów oraz obsługi samolotów.
– W grudniu 2018 r. na Lotnisku Chopina odprawiono ponad 1,2 mln osób, czyli o 10 proc więcej niż w grudniu 2017 r. – informuje lotnisko. – W zeszłym roku, w ruchu międzynarodowym, uczestniczyło prawie 16 mln (wzrost o 17,2 proc.), a w ruchu krajowym blisko 1,8 mln osób.
To o 59% więcej niż w 2015 roku, w związku z tym można się spodziewać, że możliwości odpraw na akceptowalnym poziomie skończą się do 2023 roku. Centralny Port Komunikacyjny, według optymistycznych prognoz, powstanie w 2027 roku.
20 grudnia 2018 r. Mikołaj Wild, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Tomasz Zdzikot, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej podpisali porozumienie, na mocy którego MON przekazał 8,5 ha w dzierżawę PPL. Teraz ten fragment płyty jest wykorzystywany przez wojsko. Dzięki temu może rozpocząć się rozbudowa lotniska.
– Efektem pozyskania dodatkowego terenu przez PPL i przebudowy północnego terminalu będzie: utworzenie nowych stanowisk postojowych dla ośmiu samolotów pasażerskich typu C (np. Boeing 737) lub 3 samolotów typu E (np. Boeing 787) i 2 samolotów typu C, dodatkowe cztery poczekalnie w strefie odlotów non Schengen dla ok. 1000 pasażerów wraz z zabudowaniem przejazdu pod terminalem – informuje PPL.
W terminalu pojawią się też nowoczesne bramki biometryczne, tzw. ABC (automated border control), do samodzielnej kontroli dokumentów.
– Przepustowość Lotniska Chopina dramatycznie się kurczy. Obecnie w momencie tzw. szczytów wykorzystujemy 100% naszych zasobów. Należy pamiętać, że przepustowość nie ogranicza się wyłącznie do dróg startowych – dotyczy to także pozostałych elementów infrastruktury i jest tak słaba, jak jej najsłabsze ogniwo – mówi Piotr Rudzki z Biura Prasowego Lotniska Chopina. – Przebudowa naszego portu jest również konieczna pod kątem tworzenia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Lotnisko Chopina obecnie wypracowuje masę krytyczną dla CPK. Dlatego też nie możemy zwalniać tempa i musimy dostosować się do potrzeb przewoźników, którzy chcą uruchamiać połączenia do Warszawy lub rozwijać się w naszym regionie.
Przeczytaj!
- Nowe latarnie w Zalesiu Górnym
- Wciąż brak finansowania na dobudowę torów aglomeracyjnych
- Prom Gassy–Karczew z nową szansą? Apel właścicieli
- Czy ul. Rekreacyjna doczeka się realizacji?
- Budowa 721 Piaseczno–Lesznowola nabiera tempa. Mazowsze zabezpiecza środki na realizację inwestycji
- Przegląd Piaseczyński, wydanie 540
- Nowym rondem w Borowinie i Solcu przejedziemy już w piątek!
- Głośny spór – Imprezy w środku lasu kosztem zdrowia mieszkańców i zwierząt?
- Kolej wąskotorowa wyjaśnia plany CPK w sprawie modernizacji
- Od jutra system kaucyjny. Pięć rzeczy, które powinieneś o nim wiedzieć!
Napisz komentarz
Komentarze