Wkrótce zostaną wybrani wykonawcy rozbudowy portu lotniczego na Okęciu. W 2018 roku na Lotnisku Chopina odprawiono prawie 18 milionów pasażerów.
Przebudowa portu lotniczego na Okęciu wynika z konieczności zwiększenia przepustowości obsługiwanych pasażerów w ciągu godziny. Przedsiębiorstwo Państwowe Porty Lotnicze (PPL) musi więc zwiększyć możliwości odpraw pasażerów oraz obsługi samolotów.
– W grudniu 2018 r. na Lotnisku Chopina odprawiono ponad 1,2 mln osób, czyli o 10 proc więcej niż w grudniu 2017 r. – informuje lotnisko. – W zeszłym roku, w ruchu międzynarodowym, uczestniczyło prawie 16 mln (wzrost o 17,2 proc.), a w ruchu krajowym blisko 1,8 mln osób.
To o 59% więcej niż w 2015 roku, w związku z tym można się spodziewać, że możliwości odpraw na akceptowalnym poziomie skończą się do 2023 roku. Centralny Port Komunikacyjny, według optymistycznych prognoz, powstanie w 2027 roku.
20 grudnia 2018 r. Mikołaj Wild, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Tomasz Zdzikot, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej podpisali porozumienie, na mocy którego MON przekazał 8,5 ha w dzierżawę PPL. Teraz ten fragment płyty jest wykorzystywany przez wojsko. Dzięki temu może rozpocząć się rozbudowa lotniska.
– Efektem pozyskania dodatkowego terenu przez PPL i przebudowy północnego terminalu będzie: utworzenie nowych stanowisk postojowych dla ośmiu samolotów pasażerskich typu C (np. Boeing 737) lub 3 samolotów typu E (np. Boeing 787) i 2 samolotów typu C, dodatkowe cztery poczekalnie w strefie odlotów non Schengen dla ok. 1000 pasażerów wraz z zabudowaniem przejazdu pod terminalem – informuje PPL.
W terminalu pojawią się też nowoczesne bramki biometryczne, tzw. ABC (automated border control), do samodzielnej kontroli dokumentów.
– Przepustowość Lotniska Chopina dramatycznie się kurczy. Obecnie w momencie tzw. szczytów wykorzystujemy 100% naszych zasobów. Należy pamiętać, że przepustowość nie ogranicza się wyłącznie do dróg startowych – dotyczy to także pozostałych elementów infrastruktury i jest tak słaba, jak jej najsłabsze ogniwo – mówi Piotr Rudzki z Biura Prasowego Lotniska Chopina. – Przebudowa naszego portu jest również konieczna pod kątem tworzenia Centralnego Portu Komunikacyjnego. Lotnisko Chopina obecnie wypracowuje masę krytyczną dla CPK. Dlatego też nie możemy zwalniać tempa i musimy dostosować się do potrzeb przewoźników, którzy chcą uruchamiać połączenia do Warszawy lub rozwijać się w naszym regionie.
Przeczytaj!
- Mieszkańcy Leśnej żyją w ciągłym strachu. Czy drzewa faktycznie mogą runąć na ich domy?
- Piaseczno: nowe stawki opłat za odbiór odpadów komunalnych
- Ponad pół miliona złotych na remonty w szkołach i przedszkolach Górze Kalwarii
- Niski stan Wisły odsłonił tajemnicze pale. WOPR ostrzega wodniaków
- Budowa szkoły rozpoczęta. Co dzieje się na placu budowy?
- Droga w Obórkach wciąż czeka na działania
- Uwaga, testy syren alarmowych w gminie Lesznowola
- Jachty, motorówki, solarium z kawą - na co pieniądze z KPO w powiecie piaseczyńskim?
- Ksenofobia w Górze Kalwarii! Burmistrz Chmielewski apeluje o szacunek dla tureckich uczestników Erasmusa
- Przegląd Piaseczyński, wydanie 533
- Centrum Sztuki Współczesnej w browarze?
- Kanał Jeziorki wciąż zanieczyszczony
- Wrak samochodu w Wiśle. Skąd się tam wziął?!
- Była wójt gminy Lesznowola ponownie skazana!
Napisz komentarz
Komentarze