Chociaż modernizacja linii nr 8 w naszym powiecie już się zakończyła, teraz czekają nas utrudnienia związane z remontem kolejnego odcinka, od Czachówka do Radomia.
Przebudowa linii nr 8 od stacji Warszawa Okęcie do Czachówka zakończyła się w zasadzie rok temu. Pociągi w porannym szczycie odjeżdżają z Piaseczna średnio co 15, 10, a nawet co 5 minut. We wrześniu nastąpi jednak korekta rozkładu jazdy, która będzie już uwzględniać rozpoczynający się remont.
– Pierwsze prace na linii od Czachówka do Warki rozpoczną się w połowie września. Drugi odcinek będzie remontowany od IV kwartału tego roku. W związku z pracami na linii kolejowej Czachówek – Warka wprowadzone będą zmiany – mówi nam Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK SA.
Pierwsza korekta rozkładu jazdy nastąpi 2 września, druga 13 września. Rozkłady są już dostępne na stronie Kolei Mazowieckich oraz na stronach zarządcy infrastruktury (beta.portalpasazera.pl). Na linię nr 8 wróci IC Hubal (Kielce – Warszawa), który został zawieszony na okres wakacji.
Część pociągów będzie jeździła w skróconych relacjach, część zostanie skierowana na trasę przez Centralną Magistralę Kolejową, m.in. te relacji Kraków – Olsztyn (KINGA, ORŁOWICZ, ŻEROMSKI, KOLBERG) oraz Radomiak – przyspieszony pociąg Kolei Mazowieckich.
Godziny odjazdów pociągów Kolei Mazowieckich zostały w związku z tym zmienione, w godzinach szczytu będą jeździć rzadziej. Z Piaseczna dzisiaj między godziną 6.00 a 9.00 odjeżdża 13 pociągów do Warszawy Zachodniej, natomiast po 13 września będzie ich 9.
W kwietniu 2017 r. pisaliśmy o podpisaniu umów na prace na odcinkach Czachówek – Warka oraz Warka – Radom, wartość inwestycji to 646 miliony złotych. Odcinek Czachówek – Warka ma być ukończony do końca 2020 r., a Warka – Radom do połowy 2021 r. Przy podpisywaniu umów zakładano, że remont odcinka od Czachówka do Warki rozpocznie się w III kwartale 2018 r., harmonogram prac nie jest więc na razie zagrożony.
W środkowej fazie przebudowy odcinka Warka – Radom, ruch pociągów zostanie całkowicie wyłączony, ponieważ nigdy nie wybudowano tam drugiego toru. W tej chwili pociągi z Radomia do Czachówka jeżdżą z prędkością 60 km/h, po zakończonej modernizacji będą mogły osiągać tam prędkość do 160 km/h.
Przeczytaj!
- Mapa inwestycji deweloperskich powiatu piaseczyńskiego i okolic - jesień 2025
- Powiatowy związek transportowy bez Piaseczna i Konstancina
- Spór o teren przy OSP w Nowej Woli trwa
- Nowy wybieg dla psów w Piasecznie już w październiku
- Telefony w historii Piaseczna
- Nowe latarnie w Zalesiu Górnym
- Wciąż brak finansowania na dobudowę torów aglomeracyjnych
- Prom Gassy–Karczew z nową szansą? Apel właścicieli
- Czy ul. Rekreacyjna doczeka się realizacji?
- Budowa 721 Piaseczno–Lesznowola nabiera tempa. Mazowsze zabezpiecza środki na realizację inwestycji
- Przegląd Piaseczyński, wydanie 540
- Głośny spór – Imprezy w środku lasu kosztem zdrowia mieszkańców i zwierząt?
- Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej przetnie gminę Tarczyn? Mieszkańców czekają ważne decyzje
- Góra Kalwaria, Prażmów i Tarczyn na trasie kolei do CPK
Napisz komentarz
Komentarze