Gmina chce kupić na potrzeby urzędu nieruchomość zlokalizowaną między ulicami Kniaziewicza a Wojska Polskiego, w której mieści się m.in. Wydział Gospodarki Odpadami.
Obecnie gmina dzierżawi większą część prywatnej nieruchomości, w której mieszczą się biura Wydziału Gospodarki Odpadami oraz Ochrony Środowiska i Gospodarki Rolnej oraz MGOPS. Pomysł na jej zakup wiąże się z palącą potrzebą zdobycia nowej przestrzeni dla rozrastającego się Urzędu Gminy. Warunki panujące od lat w siedzibie przy ul. Kościuszki 5 trudno nazwać godnymi. Rozrastająca się gmina oraz kolejne obowiązki nakładane na samorząd sprawiają, że rośnie też liczba urzędników. Kierownictwo gminy od dawna próbuje pozyskać nieruchomość, do której mogłaby się przenieść część wydziałów. Pomysłów było kilka. Jeden z nich – przejęcie od powiatu budynku dawnej siedziby Zarządu Dróg Powiatowych – upadł w związku z niewielkim metrażem i złym stanem nieruchomości. Były również podejmowane próby pozyskania dawnej siedziby Urzędu Skarbowego przy ul. Czajewicza, ale te przejął ostatecznie powiat dla swoich potrzeb.
Niedawno gmina nabyła budynek przy ul. Warszawskiej 1, który jest modernizowany na potrzeby urzędu, ale to nadal za mało.
Daleko, ale szybko
– Jeśli kupimy budynki przy ul. Wojska Polskiego i Kniaziewicza, to przynajmniej na czas jakiś potrzeby urzędu zostaną zabezpieczone – wyjaśnia sekretarz gminy Arkadiusz Czapski. – W niektórych wydziałach ludzie pracują w naprawdę urągających warunkach i w takich też przyjmują interesantów. To powinno się zmienić – zauważa i podaje przykład. – Zgodnie ze zmienionym kodeksem wyborczym, będziemy musieli utworzyć 3 dodatkowe miejsca pracy dla nowych urzędników wyborczych, a nawet takie zadanie w obecnych warunkach wydaje się mało realne do wykonania – mówi.
Gmina rozważała też rozbudowę obecnej siedziby. To jednak wiązałoby się z większymi wydatkami i długą procedurą, pomysł ten więc upadł. Rozrzucenie wydziałów w kilku lokalizacjach nie jest rozwiązaniem optymalnym ani dla urzędników, ani dla mieszkańców, stąd gmina szukała przede wszystkim nieruchomości zlokalizowanych jak najbliżej głównej siedziby UG. Poszukiwania okazały się jednak bezowocne.
– Trwają negocjacje z właścicielem budynków – informuje o postępach działań dotyczących nabycia na rzecz gminy nieruchomości zlokalizowanych między ul. Wojska Polskiego i Kniaziewicza Arkadiusz Czapski.
Podczas sesji 21 marca rada gminy ma zdecydować, czy przeznaczyć na ten cel 7 mln złotych, pochodzące „wolnych środków” w budżecie na rok 2018.
W związku z tym, że większa część nieruchomości jest już zagospodarowana przez UMiG, a dodatkowe piętro nie wymaga dużych nakładów na adaptację, przeprowadzka kolejnego wydziału czy wydziałów, mogłaby się odbyć w niedługim czasie po zakupie.
– Na razie nie chciałbym mówić o tym, jakie wydziały miałyby zostać przeniesione do obu nowych budynków w zasobach gminy – mówi Sekretarz Gminy.
Obecnie urzędnicy gminy pracują też przy ul. Puławskiej 5, Kusocińskiego 4 oraz Szkolnej 1. Za wynajem pomieszczeń w budynkach przy ul. Wojska Polskiego 54 (MGOPS) i Kniaziewicza 8 gmina płaci rocznie czynsz w wysokości blisko 470 tys. złotych.
Napisz komentarz
Komentarze