Senioralny Telefon Zaufania to projekt o formule „seniorzy dla seniorów”, realizowany przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Piasecznie.
Jak wyjaśnia Krzysztof Kasprzycki, kierownik Zespołu ds. Polityki Senioralnej i koordynator projektu, telefon obsługiwany jest przez przeszkolonych wolontariuszy – również seniorów. Przeszli oni specjalistyczne szkolenia z zakresu psychologii, prawa oraz ochrony danych osobowych, dzięki czemu potrafią udzielić profesjonalnego i empatycznego wsparcia.
– Czasami wystarczy, że ktoś nas po prostu wysłucha, bo samotność to jeden z największych problemów starszego pokolenia – mówi jedna z wolontariuszek Senioralnego Telefonu Zaufania.
Linia działa pod numerem 22 506 55 77. Dyżury telefoniczne odbywają się: w poniedziałki w godz. 12:00-16:00, w środy w godz. 15:00-19:00, w piątki w godz. 12:00-16:00.
Dyrektor MGOPS, Wioletta Urban, zapowiada również wprowadzenie dyżurów telefonicznych radnych gminy Piaseczno. Dzięki temu pomoc będzie dostępna także w dodatkowym dniu, co oznacza, że seniorzy będą mogli korzystać z telefonu wsparcia cztery razy w tygodniu.
Wszystkie rozmowy prowadzone są anonimowo i z zachowaniem pełnej dyskrecji. Każda osoba starsza, która czuje się samotna, zagubiona lub potrzebuje porady, może bez obaw sięgnąć po słuchawkę i zadzwonić. To szczególnie ważne w czasach, gdy wielu seniorów zmaga się z izolacją społeczną, stratą bliskich czy problemami zdrowotnymi.
– Nasz telefon zaufania jest nie tylko narzędziem pomocy i wsparcia, ale i symbolem troski społecznej. Jednocześnie, jest to również sposób na aktywizację starszych osób – podkreśla Krzysztof Kasprzycki.



















Napisz komentarz
Komentarze