Reklama
Odkryj serce Twojej społeczności – zapisz się na newsletter Przeglądu Piaseczyńskiego!
 

 

 

 

Trasa S7 przejezdna na wiosnę?

GDDKiA deklaruje, że główny ciąg trasy S7 będzie w pełni oddany do użytku jeszcze w tym kwartale. Na razie wykonawca kontynuuje prace i „przygotowuje dokumenty” do złożenia wniosku o pozwolenie na użytkowanie.
Trasa S7 przejezdna na wiosnę?
Główny ciąg drogi jest już w większości przygotowany do ruchu pojazdów

Autor: GDDKiA

Od pierwotnego terminu oddania do użytku środkowego odcinka trasy S7 mija właśnie pięć miesięcy.  Później mowa była o końcu jesieni, a w styczniu okazało się, że nawet, mimo iż główny ciąg drogi między węzłami Tarczyn Północ a Lesznowola wygląda obiecująco, na razie o jego otwarciu nie ma co marzyć. Problemem są bowiem kwestie formalne. Wprawdzie wniosek o wydanie zamiennej decyzji ZRID wpłynął do Wojewody Mazowieckiego już w czerwcu 2022 roku, ale dopiero w drugiej połowie grudnia poinformował on o wszczęciu postępowania w tej sprawie. Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska uzgodnił już warunki realizacji przedsięwzięcia (było to konieczne ze względu na zmianę warunków hydrologicznych a przede wszystkim przepisów prawa od momentu uzyskania decyzji środowiskowej). Pozostaje więc pytanie, co z zamiennym pozwoleniem na budowę, dokumentem niezbędnym do złożenia wniosku o dopuszczenie do użytkowania trasy. W BIP Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego informacji o wydaniu takiej decyzji nie ma. Rzeczniczka GDDKiA odpowiada na pytanie enigmatycznie, że „Wykonawca przygotowuje materiały do złożenia wniosku o uzyskanie pozwolenia na użytkowanie”. Wiadomo, że poza ważnym pozwoleniem na budowę niezbędne będzie również uzyskanie pozytywnej opinii m.in. od Państwowej Straży Pożarnej. Komplet dokumentów trafi do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego, który będzie władny wydać decyzję o dopuszczeniu drogi do ruchu.

Sama droga jest już w dużej mierze gotowa.

– Wykonawca prowadzi roboty na drogach lokalnych i technologicznych. Ponadto prace wykończeniowe na obiektach inżynierskich (balustrady, bariery energochłonne). Budowane są ekrany akustyczne (w głównej mierze montowane są wypełnienia). Montowane jest wygrodzenie trasy głównej. Trwa budowa kanalizacji oraz przebudowa kolizji z sieciami podziemnymi – poinformowała nas Małgorzata Tarnowska, rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA. 

Na pytanie o to, czy w związku z tym, że od pierwotnego terminu zapewnienia przejezdności minęło niemal pół roku, wykonawca zdążył wykonać jakieś dodatkowe elementy inwestycji (zjazdy, drogi serwisowe), które będą mogły zostać oddane do użytku wraz z jezdnią główną, odpowiedzi nie uzyskaliśmy. 

– Planowane oddanie ciągu głównego to II kwartał br. – odpowiedziała jedynie Małgorzata Tarnowska. A zgodnie z pierwotną informacją wraz z ciągiem głównym oddany do użytku miał być jedynie węzeł Złotokłos. Jednak już w grudniu GDDKiA informowała nas, że prace na pozostałych zjazdach są zaawansowane. Zgodnie z umową zakończenie wszystkich prac przy budowie środkowego fragmentu trasy S7 przewidziane jest w I kwartale 2024 r. Dodatkowo do końca III kwartału 2024 r. ten sam wykonawca ma wyremontować 17 km obecnego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa.

Czytaj także:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama