Reklama

W KOŃCU! Jest decyzja ZRID dla obwodnicy Lesznowoli

Po latach starań i wieloetapowych procedur obwodnica Lesznowoli wchodzi w decydującą fazę – wydana decyzja ZRID otwiera drogę do realizacji jednej z najważniejszych inwestycji komunikacyjnych na południu Warszawy.
W KOŃCU! Jest decyzja ZRID dla obwodnicy Lesznowoli

Źródło: Archiwum PP

Po wielu latach oczekiwań Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję ZRID dotyczącą budowy nowej drogi 721-bis. Inwestycja połączy Piaseczno (okolice ul. Mleczarskiej przy stacji Orlen) z Sękocinem Nowym, gdzie zakończy się na rondzie im. Lecha Kaczyńskiego. Decyzja została opatrzona klauzulą natychmiastowej wykonalności, co pozwala na rozpoczęcie prac przygotowawczych.

Ważna trasa

Informację o decyzji podali w mediach społecznościowych poseł Piotr Kandyba oraz radna wojewódzka Aleksandra Śmietanka. Wieloletnie starania o inwestycje podsumował społecznik z gminy Lesznowola, Aleksander Mamak. Jak podkreślił, uzyskanie ZRID kończy ponad 17-letnią procedurę administracyjną, która przez lata była blokowana m.in. przez skargi, odwołania oraz liczne odroczenia decyzji. Nowa trasa ma wyprowadzić ruch tranzytowy z lokalnych dróg w gminie Lesznowola i poprawić połączenia z głównymi trasami: S7, DW 788, S8 i DK 79. Dzięki inwestycji powstanie także pierwszy bezkolizyjny przejazd kolejowy w rejonie Starej Iwicznej i Łozisk, a ruch pomiędzy Piasecznem a węzłem na S7 stanie się płynniejszy. Droga odciąży również Lasy Sękocińskie od ciężkiego ruchu i wpłynie na punktualność komunikacji miejskiej.

– Całkowita długość przedsięwzięcia wynosi około 10,0 km, w tym około 1,0 km w zakresie węzła z drogą ekspresową S7. Przebieg trasy obejmuje teren trzech gmin: gmina Raszyn (m. Sękocin Nowy) na długości ok. 1,1 km, gmina Lesznowola na odcinku ok. 8,4 km oraz gmina Piaseczno (m. Piaseczno) na długości ok. 0,5 km - przekazał w mediach społecznościowych poseł Piotr Kandyba.

Nowe skrzyżowania i nie tylko

Inwestycja obejmuje budowę dwujezdniowej arterii z drogami serwisowymi, infrastrukturą dla pieszych i rowerzystów, montażem ekranów akustycznych, nowej sygnalizacji świetlnej oraz miejsca do ważenia pojazdów. Jednym z kluczowych elementów będzie wiadukt nad linią kolejową nr 8, który docelowo wyeliminuje wieloletnie zatory przy obecnym przejeździe.

W ramach realizacji powstanie także siedem skrzyżowań dostosowanych do zwiększonego ruchu:

  • skrzyżowanie przy ul. Leśnej (trójwlotowe, skanalizowane, z relacjami w prawo),
  • skrzyżowania z ul. Grudzi, Szkolną i Słoneczną (czterowlotowe, z sygnalizacją świetlną),
  • skrzyżowanie z ul. Jedności (trójwlotowe, z sygnalizacją świetlną),
  • skrzyżowanie z ul. Cukierniczą (trójwlotowe, skanalizowane),
  • oraz rondo na ul. Jarząbka.

Po wydaniu decyzji ZRID inwestycja czeka na ostatni etap – przyznanie finansowania na budowę w ramach budżetu województwa mazowieckiego. Wstępne deklaracje w tej sprawie zapowiadają, że środki zostaną uruchomione po uzyskaniu decyzji realizacyjnej, co właśnie nastąpiło.

Czytaj także:
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze