Radny Gminy Lesznowola Marcin Kania zwrócił się do spółki PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. z zapytaniem o postępy w pracach dotyczących poprawy infrastruktury w rejonie linii kolejowej nr 8. Interwencja dotyczy m.in. budowy przejścia podziemnego w Zgorzale, skrzyżowania bezkolizyjnego w Nowej Iwicznej oraz kontynuacji projektu „Dobudowa torów aglomeracyjnych na odcinku Warszawa Aleje Jerozolimskie – Piaseczno wraz z połączeniem do Konstancina-Jeziornej”. W tej ostatniej kwestii PKP PLK S.A. poinformowała, że kontynuacja projektu – obejmująca opracowanie dokumentacji projektowej i realizację robót budowlanych – nie ma obecnie zapewnionego finansowania. Spółka wskazała, że dalsze prace będą możliwe dopiero w przypadku przyznania dodatkowych środków inwestycyjnych lub pojawienia się oszczędności w ramach realizacji projektów ujętych w Krajowym Programie Kolejowym do 2030 (z perspektywą do 2032 roku).
Jeśli chodzi o temat skrzyżowania bezkolizyjnego – widać światełko w tunelu.
– Odnosząc się do kwestii budowy skrzyżowania bezkolizyjnego w ul. Krasickiego w Nowej Iwicznej (km 20+789 linii nr 8), informujemy, że obecnie prowadzimy rozmowy z Samorządem na rzecz możliwości realizacji wnioskowanej inwestycji poza ww. projektem – odpowiedział Michał Mokrzański z Biura Przygotowania Inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Napisz komentarz
Komentarze