Radny zapytał m.in. o kryteria wprowadzenia ograniczenia prędkości do 40 km/h zamiast sugerowanych przez policję 30 km/h, rezygnację z progów zwalniających, terminy budowy przejść dla pieszych oraz przystanków autobusowych, a także o możliwość przeprowadzenia dodatkowych konsultacji społecznych. Wątpliwości dotyczyły także egzekwowania ograniczeń prędkości, notorycznego przekraczania dozwolonej szybkości przez kierowców, a także ograniczenia ruchu pojazdów ciężarowych.
W odpowiedzi, przygotowanej przez zastępcę wójta Marcina Szosta, gmina podtrzymała decyzję o wprowadzeniu strefy ograniczonej prędkości do 40 km/h, bez dodatkowych analiz czy pomiarów. Jak wskazał wicewójt, gmina przygotowała inne rozwiązania na ul. Fabrycznej:
– Gmina planuje wprowadzenie następujących rozwiązań: zakaz wyprzedzania na całej długości ul. Fabrycznej, wprowadzenie strefy ograniczenia prędkości i skrzyżowania równorzędne, które w znacznym stopniu powinny wpłynąć na spowolnienie ruchu – przekazał Marcin Szost.
Bez progów
Montaż progów zwalniających został odrzucony ze względu na utrudnienia dla pojazdów ratowniczych.
– Progów nie można, bo ustawa, bo odległości. Ok. Ale dlatego mieszkańcy proponowali szykany. I tu jest perełka: mieszkańcy chcieli, Policja sugerowała i wspierała, ale nagle pojawili się … strażacy (zarówno PSP i OSP) podobno napisali, że progi zwalniające i szykany spowalniają im dojazd. Więc… szykan nie będzie. A że kierowcy lecą tu nawet 160 km/h? Spokojnie – wprowadzimy zakaz wyprzedzania i skrzyżowania równorzędne. Bo przecież jak wszyscy wiemy: znak zakazu = gwarancja bezpieczeństwa – napisał gorzko w podsumowaniu odpowiedzi urzędu radny Wojciech Adynowski.
Przejścia dla pieszych
Odnosząc się do kwestii przejść dla pieszych, urząd poinformował, że każde z nich będzie wymagało dokumentacji projektowej i zabezpieczenia środków w budżecie, co zostanie poddane pod obrady komisji rady gminy.
– Jest światełko w tunelu, bo na najbliższym posiedzeniu komisji gospodarczej jest wniosek o wpisanie do budżetu środki niezbędne dla tego zadania. To jeszcze potrwa - należy się spodziewać efektu w przyszłym roku, ale tu jest POSTĘP – zauważył w podsumowaniu odpowiedzi w mediach społecznościowych radny Wojciech Adynowski.
W sprawie przystanków szkolnych wicewójt wyjaśnił, że wyznaczono pięć lokalizacji, wykonano perony oraz oznakowanie pionowe i poziome.
Konsultacji nie będzie
W odpowiedzi na zapytania radnego przypomniano także, że w kwietniu odbyło się spotkanie z mieszkańcami dotyczące organizacji ruchu na ul. Fabrycznej, a gmina nie planuje kolejnych konsultacji. W zakresie egzekwowania prędkości wskazano, że zadanie to należy do kompetencji policji, do której należy zgłaszać wszelkie przypadki przekroczeń. Gmina zapewniła, że wielokrotnie występowała do Komendy Powiatowej Policji w Piasecznie z prośbą o wzmożone kontrole.
Jednocześnie urząd poinformował, że na ul. Fabrycznej zostanie wprowadzone oznakowanie zakazujące wjazdu pojazdom ciężarowym o masie powyżej 3,5 tony (z wyjątkiem obsługi posesji).
Radny Wojciech Adynowski podkreśla, że sprawa organizacji ruchu na ul. Fabrycznej jest kluczowa z punktu widzenia bezpieczeństwa mieszkańców, zwłaszcza dzieci, osób starszych i korzystających z komunikacji publicznej.
Napisz komentarz
Komentarze