Nie ma chyba miesiąca, by w mediach społecznościowych nie pojawiły się głosy mieszkańców Piaseczna, którzy skarżą się na problemy z windami na stacji kolejowej. Jak twierdzą pasażerowie, windy prowadzące na perony są często wyłączone z użytku, co szczególnie utrudnia poruszanie się osobom z niepełnosprawnościami, seniorom, rodzicom z wózkami czy rowerzystom.
Poprosiliśmy o wyjaśnienie Biuro Prasowe PKP Polskich Linii Kolejowych. Jak zapewnia zarządca infrastruktury, windy są sprawne, regularnie serwisowane i objęte systemem konserwacji. Problemy techniczne rzeczywiście się zdarzają, jednak – jak podkreśla PKP PLK – w znacznej większości przypadków nie są one wynikiem usterek technicznych, lecz czynnika ludzkiego.

Najczęstsze przyczyny wyłączeń wind to dewastacje oraz nieprawidłowe użytkowanie – wyjaśnia PKP PLK. Dochodzi do przypadków uszkodzeń mechanicznych, które mogą wymagać sprowadzenia specjalistycznych części, co wydłuża czas naprawy. Zdarzają się również sytuacje, w których system windy automatycznie się zatrzymuje z powodu przerwania tzw. obwodu bezpieczeństwa. Wystarczy, że np. rowerzysta wprowadzający rower przypadkowo uderzy w czujnik, a urządzenie blokuje się i przestaje działać do czasu interwencji pracownika lub automatycznego resetu.
– W naszym odczuciu awarie wind na stacji w Piasecznie zdarzają się wyjątkowo często, co jest ogromnym utrudnieniem dla pasażerów - podkreśla burmistrz Daniel Putkiewicz. - Czynnik ludzki, czyli uszkodzenia infrastruktury przez użytkowników, trzeba brać pod uwagę już na etapie projektowania i wybierać rozwiązania, które są najbardziej odporne na celowe czy przypadkowe uszkodzenia. I oczywiście serwisować infrastrukturę systematycznie - dodaje.
PKP PLK zapewnia, że wszystkie incydenty są monitorowane i analizowane, a w przypadku poważniejszych awarii podejmowane są działania naprawcze.


Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze