Reklama

Czy będzie urzędomat?

Radna Ewelina Wójcik zwróciła się do burmistrza Piaseczna z propozycją instalacji tzw. Urzędomatu w pobliżu budynku Urzędu Miasta i Gminy.
Czy będzie urzędomat?

Autor: Dawid Grzelczak

Urzędomat to samoobsługowe urządzenie umożliwiające odbiór wybranych dokumentów urzędowych poza godzinami pracy urzędu. Po przygotowaniu dokumentu mieszkaniec otrzymywałby wiadomość SMS z informacją o możliwości jego odbioru. Cała procedura odbywałaby się bez kolejek, a dokument można byłoby odebrać nawet w ciągu 48 godzin.

Pomysł wprowadzenia takiego urządzenia był już przez radną Ewelinę Wójcik zgłaszany w lutym 2024 roku, jednak – jak podkreśla radna – w ostatnim czasie coraz więcej samorządów decyduje się na wdrażanie podobnych rozwiązań. Zdaniem radnej takie rozwiązanie byłoby szczególnie pomocne dla osób pracujących, które nie mają możliwości załatwiania spraw urzędowych w standardowych godzinach pracy. Zakres dokumentów dostępnych do odbioru w Urzędomacie mógłby zostać ustalony przez samorząd.

Radna wskazuje, że podobne rozwiązania są już wdrażane w innych jednostkach samorządu terytorialnego. Powiat piaseczyński uruchomił własne urządzenie tego typu. 

Zdaniem Eweliny Wójcik wprowadzenie Urzędomatu przy Urzędzie Miasta i Gminy w Piasecznie byłoby kolejnym krokiem w kierunku zwiększenia dostępności usług publicznych i poprawy komfortu mieszkańców w kontaktach z administracją.

Czytaj także:
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Reklama