Reklama
Odkryj serce Twojej społeczności – zapisz się na newsletter Przeglądu Piaseczyńskiego!
 

 

 

 

Chciała odpocząć w Zakopanem. Zapłaciła 2500 za kwaterę widmo

22-latka z Tarczyna chciała odpocząć w Zakopanem. Dopiero po wpłaceniu zaliczki zorientowała się, że oferta była fikcyjna. Policja ostrzega, że w internecie coraz więcej jest "kwater widmo".
Chciała odpocząć w Zakopanem. Zapłaciła 2500 za kwaterę widmo

Źródło: KPP Piaseczno

22-letnia mieszkanka Tarczyna chciała świętować nowy rok w zimowej stolicy Polski i już pod koniec listopada przeglądała na jednym z portali internetowych oferty pobytu. W końcu wybrała tę opatrzoną atrakcyjnymi zdjęciami i zdecydowała się na rezerwację oraz wpłatę zaliczki w wysokości blisko 2500 złotych. 

Pod koniec grudnia młoda kobieta postanowiła skontaktować się telefonicznie z właścicielem domku. Wówczas okazało się, że podany w internecie numer telefonu do właściciela obiektu jest nieaktywny, a oferta wyjazdu - fikcyjna. 

Policjanci podkreślają, że oszustw tego typu jest coraz więcej. Jak wyjaśniają, oszuści działający metodą na wynajem kwatery, umieszczają na portalach ogłoszeniowych fałszywe ogłoszenia o miejscach noclegowych. Kuszą atrakcyjną i niejednokrotnie zaniżoną ceną, doskonałą lokalizacją, zdjęciami wspaniałych, urokliwie położonych domków oraz zapierającym dech widokiem z okien. Najczęściej podszywają się pod właścicieli istniejących nieruchomości, próbując wyłudzić zaliczki za rezerwację miejsc noclegowych lub oferując nieistniejące apartamenty, domki czy kwatery.
Ostrożność przy rezerwacji kwatery należy zachować zwłaszcza teraz, kiedy zbliżają się ferie. Co zrobić, aby nie dać się oszukać? Policjanci radzą:

  • Porównajmy cenę wynajmu z tymi w podobnym standardzie i lokalizacji, tzw. super okazje powinny zawsze wzbudzać nasze podejrzenia.
  • Staraj się korzystać z oficjalnych stron hoteli, pensjonatów itp. lub portali skupiających zweryfikowanych ogłoszeniodawców.
  • Decydując się na konkretną lokalizację, sprawdź, czy domek, pensjonat, kwatera istnieje. Postarajmy się zebrać na temat tego obiektu jak najwięcej informacji.
  • Nie sugerujmy się opiniami zadowolonych klientów dostępnymi na stronie internetowej obiektu – w przypadku oszustwa są one spreparowane – zasięgnijmy opinii z innych miejsc.
  • Nie działajmy pod presją czasu – pośpiech nie sprzyja zachowaniu ostrożności.
  • Zachowujmy całą dokumentację związaną z transakcją, przelewy, e-maile, zarówno te, które wysyłaliśmy, jak i te, które otrzymaliśmy.

CZYTAJ TEŻ: 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama