Mobile Alert w końcu z informacją zwrotną

0
309

Zgłosiłeś nieprawidłowe parkowanie, dziurę w drodze, śmieci w rowie lub uszkodzoną ławkę? Już niebawem sprawdzisz, co się stało z twoim zgłoszeniem z aplikacji Mobile Alert i nie tylko.

Mieszkańcy mają możliwość zgłaszania różnych problemów występujących na terenie miasta i gminy na kilka sposobów. Najprostszym narzędziem jest aplikacja Mobile Alert, w której mamy do dyspozycji kilkadziesiąt różnych kategorii – od zgłoszenia nieodebranych odpadów po propozycję posadzenia drzewa w danym miejscu. Aplikacja jest prosta w obsłudze, pozwala błyskawicznie wysłać zgłoszenie w miejscu, w którym zauważymy jakąś nieprawidłowość lub potrzebę zmiany. Problemem, który wielokrotnie podnosili użytkownicy aplikacji, jest brak informacji zwrotnej mówiącej o tym czy zgłoszenie dotarło do adresata i co się w tej sprawie dzieje.

To ma się zmienić już za chwilę dzięki uruchomionemu na początku listopada w Piasecznie centrum dyspozytorskiemu. Mieści się ono w budynku straży miejskiej przy ul. Czajewicza.

Zgłosiłeś nieprawidłowe parkowanie, śmieci w rowie lub uszkodzoną ławkę? Już niebawem sprawdzisz, co się stało z twoim zgłoszeniem.
fot. Tomasz Pawlak/Referat Innowacji Miejskich

Sprawdzisz na mapie lub w wyszukiwarce

– Chcemy, aby każde wpływające do nas zgłoszenie, czy to telefoniczne, czy pochodzące z aplikacji lub mailowe, było zarejestrowane w systemie informatycznym, zweryfikowane wstępnie przez dyspozytora, a następnie przekazane według kompetencji do odpowiedniego wydziału lub właściwej instytucji zewnętrznej – mówił podczas prezentacji systemu Burmistrz Miasta i Gminy Piaseczno Daniel Putkiewicz. Mechanizm ten ma służyć przede wszystkim usprawnieniu reakcji właściwych służb, ale też umożliwić mieszkańcom kontrolę i śledzenie stanu zgłoszonej przez nich sprawy.

Czytaj także: Przebudują skrzyżowanie przy Laminie

Urzędnik, który zajmie się konkretnym zgłoszeniem w wewnętrznym rejestrze będzie aktualizował jego status. Dzięki temu możliwe stanie się wystawienie stanu zgłoszenia dla mieszkańca. Na mapie lub w wyszukiwarce w łatwy sposób będzie można odszukać swoje zdarzenie i zobaczyć, co się z nim dzieje. Wyszukiwarka powinna pojawić się na gminnej stronie www.piaseczno.eu na początku grudnia.

Zgłosiłeś nieprawidłowe parkowanie, śmieci w rowie lub uszkodzoną ławkę? Już niebawem sprawdzisz, co się stało z twoim zgłoszeniem.
W dedykowanej Piasecznu aplikacji Mobile Alert mamy do wyboru aż 30 kategorii

Ścisła współpraca ze strażą miejską

Ze względu na liczbę i różnorodność zgłoszeń oraz potrzebę ich sprawnej koordynacji miejski dyspozytor będzie wspomagany przez dyżurnego straży miejskiej. Centrum dyspozytorskie będzie czynne całą dobę. W godzinach pracy urzędu strażnika miejskiego wesprze urzędnik, który będzie odpowiedzialny za sprawy obsługiwane przez wydziały urzędu. Inne zgłoszenia, dotyczące instytucji lub zarządców zewnętrznych, zostaną przekazane według kompetencji do właściwych jednostek. Pozostałe, dotyczące porządku publicznego, trafią bezpośrednio do systemu straży miejskiej. Poza godzinami pracy urzędu strażnik miejski będzie rejestrował wszystkie zgłoszenia, które zostaną zapisane w specjalnie stworzonym rejestrze na koncie właściwego wydziału urzędu.

Czytaj także: Odesłani z bezcennym darem

Zgłosiłeś nieprawidłowe parkowanie, śmieci w rowie lub uszkodzoną ławkę? Już niebawem sprawdzisz, co się stało z twoim zgłoszeniem.
Zgłoszenia mogą też dotyczyć spraw związanych z wodociągami i kanalizacją

Nowoczesne narzędzia

Nowy system zawiera kilka specjalnie przygotowanych udogodnień. Usługa geokodowania zgłoszeń i ich prezentacja na mapie interaktywnej pozwala na szybkie ustalenie, czy w okolicy były wcześniej podobne zgłoszenia oraz umożliwia ich połączenie w jeden przekazany do właściwego wydziału komunikat. Zastosowanie inteligentnych słowników w połączeniu z usługą geokodowania pozwalają na podanie dyspozytorowi niezbędnych informacji, np. na temat zarządcy drogi, której dotyczy zgłoszenie, czy też na uzyskanie informacji, czy dane zgłoszenie znajduje się w zasięgu kamer miejskiego monitoringu.

– Dzięki takiemu połączeniu dyspozytor może zajrzeć poprzez miejski system monitoringu w najbardziej newralgiczne miejsca i ocenić, czy dane zgłoszenie jest jeszcze aktualne – informuje Tomasz Pawlak z Referatu Innowacji Miejskich. System współpracuje z aplikacją mobilną przeznaczoną dla urzędników pracujących w terenie oraz patroli straży miejskiej. Aplikacja pozwala na bieżące śledzenie przemieszczania się aktywnych w terenie pracowników i tym samym umożliwia ich optymalne wykorzystanie przy obsłudze zgłoszeń.

Zgłosiłeś nieprawidłowe parkowanie, śmieci w rowie lub uszkodzoną ławkę? Już niebawem sprawdzisz, co się stało z twoim zgłoszeniem.
Aplikacja ułatwia też zgłaszanie problemów związanych z odbiorem odpadów

System dyspozytorski współpracuje też ze stworzoną w ubiegłym roku siecią miejskich czujników, o czym pisaliśmy już na początku roku w artykule Inteligentne miasto.

W planach specjalna infolinia

– Na razie został wykonany pierwszy krok w budowie centrum dyspozytorskiego – i choć wiele już udało się w tej kwestii zrobić, to urzędnicy nadal będą pracować nad tym, aby ułatwić przepływ informacji pomiędzy mieszkańcami a urzędem – zapewnia gmina. –  W dalszej kolejności planowane jest przypisanie dyspozytorowi specjalnego numeru telefonicznego, pod którym łatwo będzie można dokonać zgłoszenia. W tym celu należy jednak jeszcze zintegrować ze sobą różne systemy, tak by zapewnić możliwość choćby kolejkowania połączeń czy obsługi połączeń telefonicznych z poziomu systemu dyspozytorskiego – żeby automatycznie rejestrować zgłoszenie.

– Zachęcamy Państwa do skorzystania z aplikacji Mobile Alert – Zgłoś Coś Piaseczno, która dostępna jest nieodpłatnie w sklepach internetowych dla urządzeń mobilnych. Dzięki niej staniecie się Państwo częścią miejskiego systemu dysponowania i obsługi zgłoszeń – czytamy na stronie internetowej urzędu.

Czytaj także: Czujniki ostrzegą przed powodzią

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz
Podaj swoje imię