Reklama
Odkryj serce Twojej społeczności – zapisz się na newsletter Przeglądu Piaseczyńskiego!
 

 

 

 

Podarowali „nasionko”

Podarowali „nasionko”
Projekt szkoły specjalnej w Piasecznie najbardziej spodobał się międzynarodowemu jury i otrzymał aż 53 tys. zł dofinansowania od Fundacji Auchan na rzecz młodzieży.

Autorem inicjatywy jest Stowarzyszenie Auxilium, które działa przy Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Piasecznie. Dzięki współpracy rodziców i kadry pedagogicznej, przy wsparciu Dyrekcji Produktu Auchan, udało się stworzyć projekt, który w najwyższym stopniu spełnił wymogi stawiane przez Fundację Auchan na rzecz młodzieży.

– Dla nas istotne jest żeby finansować coś, co przyniesie długotrwały efekt, będzie służyć wielu osobom przez dłuższy czas – wyjaśnia Inga Szaniawska, zajmująca się w Auchan Polska CSR (z ang. Społeczna Odpowiedzialność Biznesu). – Projekt „Od nasionka do jedzonka” właśnie taki jest. Dzięki temu dzieci będą mogły się nauczyć bardzo wielu rzeczy, a kuchnia i szklarnia będą służyć kolejnym rocznikom.

W miniony piątek, podczas uroczystego przekazania symbolicznego bonu na 53 tys. zł, Szaniawska podkreślała też, że sfinansowanie budowy i wyposażenia kuchni oraz szklarni to zaledwie początek projektu. Realizacja, czyli wykorzystanie tego swoistego „nasionka” przekazanego szkole, należeć będzie do nauczycieli, rodziców i samych podopiecznych SOSW. Mogą też liczyć na wsparcie wolontariuszy z Auchan Polska, bo ich zaangażowanie we wspólną pracę i zabawę z wychowankami szkoły to jeden z elementów projektu.

Wicestarosta Arkadiusz Strzyżewski i dyrektor SOSW Renata Walewska-Sajdak  dziękowali reprezentantom sieci hipermarketów, z dyrektorem generalnym Auchan Retail Poland  Gérardem Gallet na czele, za wsparcie dla dzieci niepełnosprawnych. Najbardziej wzruszające jednak było podziękowanie młodzieży, która przygotowała dla darczyńców własnoręcznie wykonane dary, w tym anioły z masy solnej.

– W kuchni można się nauczyć więcej niż tylko zjadać to, co zostało ugotowane. W gotowaniu z dziećmi najważniejsze jest wąchanie, dotykanie, tworzenie, smakowanie, radosny śmiech i pałaszowanie. Wspólne przyrządzanie posiłków to dobra zabawa, nauka i wielozmysłowa terapia – napisali autorzy projektu. – Projekt pozwoli poznać zasady zdrowego żywienia, a poprzez samodzielne przygotowywanie posiłków, zyskać wiarę w siebie. Dzięki temu pomoże także w integracji społecznej dzieci, wprowadzi je w samodzielne życie.

W przypadku dzieci ze szkoły specjalnej to wyjątkowo istotne, podobnie jak nauka samodzielności w przygotowywaniu posiłków.

Kuchnia jest już prawie gotowa, a budowa szklarni powinna się zakończyć w ciągu kilku tygodni.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama