Reklama
Odkryj serce Twojej społeczności – zapisz się na newsletter Przeglądu Piaseczyńskiego!
 

 

 

 

Wkrótce otwarcie S7!

Jak poinformowała dziś rano GDDKiA wkrótce otwarcie trasy S7! Trwają ostatnie prace wykończeniowe i porządkowe na środkowym odcinku pomiędzy Warszawą a obwodnicą Grójca. W trakcie weryfikacji przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowalnego jest dokumentacja, złożona do wniosku o uzyskanie decyzji pozwolenia na użytkowanie drogi.
Wkrótce otwarcie S7!
Wkrótce trasa S7 między Lesznowolą a Tarczynem będzie przejezdna dla kierowców

Źródło: GDDKiA

Jak poinformowała Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, trwają prace wykończeniowe na środkowym odcinku pomiędzy Warszawą a obwodnicą Grójca. Wykonywane jest grubowarstwowe oznakowanie poziome, montowane są ostatnie wypełnienia ekranów akustycznych. Trwają też prace porządkowe oraz analiza dokumentacji przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowalnego.
W pierwszym etapie GDDKiA udostępni do ruchu obie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h, pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ. Tym samym połączone będą funkcjonujące już odcinki S7 od strony Warszawy i Grójca. Udostępniony zostanie węzeł Złotokłos, a na sąsiednich odcinkach pełną funkcjonalność zyskają węzły Lesznowola oraz Tarczyn Południe. 

Data otwarcia S7

Jak podkreśla GDDKiA, termin udostępnienia trasy głównej jest uzależniony od zakończenia wszystkich robót, procedur odbiorowych oraz uzyskania decyzji pozwolenia na użytkowanie. Według umowy z wykonawcą ten ma czas na zakończenie prac do końca kwietnia. O ile można spodziewać się, że prace wykończeniowe i porządkowe zakończy już wkrótce, trudno przewidzieć decyzję Wojewódzkiego Inspektoratu Nadzoru Budowalnego i datę otwarcia S7. Na razie drogowcy jej nie podają.

Po udostępnieniu kierowcom trasy głównej pomiędzy Lesznowolą i Tarczynem znacząco zmienić ma się układ komunikacyjny na południe od Warszawy. - Rozdzielimy wspólny przebieg dwóch dróg ekspresowych, S7 i S8, który obecnie kumuluje się na odcinku pomiędzy węzłem Opacz na Południowej Obwodnicy Warszawy oraz Jankami. W związku z tym wprowadzamy już zmiany na węźle Opacz, rozdzielając kierunki na Kraków i Wrocław, o których informujemy dalej - poinformował inwestor. - W drugim etapie udostępniania odcinka Lesznowola – Tarczyn Północ oddane zostaną pozostałe do ukończenia elementy drogi poza jej ciągiem głównym, takie jak drogi serwisowe, lokalne, a także węzły Antoninów oraz Tarczyn Północ. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r. i wtedy też będzie to pełnoprawna droga ekspresowa. Następnie  przystąpi do remontu 17 km dotychczasowego przebiegu DK7, od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.

Inwestycja za blisko 2 mld zł

Przypomnijmy, budowa ponad 29 km drogi ekspresowej S7 Warszawa - Grójec, czyli południowej wylotówki z Warszawy, została podzielona na trzy odcinki pomiędzy węzłami:

Warszawa Lotnisko – Lesznowola, o długości 6,6 km, oddana do ruchu 30 sierpnia 2022 r.
Lesznowola - Tarczyn Północ, o długości 14,8 km
Tarczyn Północ - początek obwodnicy Grójca, o długości 7,9 km, oddana do ruchu w grudniu 2020 r.
Trasa główna to dwie jezdnie po trzy pasy ruchu do węzła Lesznowola, a dalej do obwodnicy Grójca po dwa pasy ruchu z rezerwą pod budowę trzeciego. Wjazd na nową drogę umożliwiają już węzły: Zamienie, Lesznowola i Tarczyn Południe. Trzy kolejne, Antoninów, Złotokłos i Tarczyn Północ, są jeszcze w trakcie realizacji.
Łączny koszt inwestycji to ponad 1,7 mld zł, na którą Unia Europejska dołożyła 542 mln zł.

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Rafał 22.04.2023 20:07
Niedługo wygram w lotto

Slavoy 22.04.2023 13:37
Wiadomo kiedy otwarcie, przed wyborami :)

Jacek 21.04.2023 19:47
czyli znowu częściowo i na dodatek ogromnie rozciągnięte w przyszłość. Złotokłos to taki niby węzeł - prosty zjazd i wjazd. Na węźle Antoninów trochę więcej komplikacji i d... . Do Chińczyków i Cmentarza Płd. bez dojazdu...

Jacek 21.04.2023 19:46
czyli znowu częściowo i na dodatek ogromnie rozciągnięte w przyszłość. Złotokłos to taki niby węzeł - prosty zjazd i wjazd. Na węźle Antoninów trochę więcej komplikacji i d... . Do Chińczyków i Cmentarza Płd. bez dojazdu...

Marcin 21.04.2023 13:52
Bez Antoninowa, chyba jednego z ważniejszych węzłów, to tak jakby oddali 70% drogi. Tyle opóźnienia i jednego głupiego węzła nie mogli włączyć

Podpis 21.04.2023 11:25
"W pierwszym etapie GDDKiA udostępni do ruchu obie jezdnie w pełnym przekroju dwóch pasów, ale z ograniczeniem prędkości do 80 km/h". Co to za jakaś piramidalna bzdura (ze strony gdaki, nie redakcji)? Przypominam, że rozporządzenie reguluje gdzie, jak i w jakich okolicznościach stosuje się znaki drogowe. Nie wolno sobie ot tak postawić ograniczenia do 80km/h bo komuś się tak podoba. (to zresztą jest typowy problem polskich drog; w szczególności naszego powiatu również).

Sokrates 21.04.2023 11:04
Uwielbiam terminy "wkrótce", "zaraz", "niedługo". Są takim dziennikarskim konkretem.

A
Redakcja 21.04.2023 11:13
Też wolelibyśmy znać i móc podać konkretną datę, niestety nie otrzymaliśmy jej od GDDKiA

Xyz 21.04.2023 12:19
To po co takie artykuły pisać, oddanie miało nastąpić w grudniu 2022.

A
Przegląd Piaseczyński 21.04.2023 13:54
Żeby poinformować mieszkańców, że inwestycja jest na finiuszu i niedługo zostanie udostępniona dla kierowców. :)

Reklama
Reklama
Reklama