Jak radzić sobie z COVID i innymi infekcjami?

0
708

Jak sobie radzić z COVID-19 (ale i innymi infekcjami wirusowymi) w warunkach domowych? Odpowiedzi szukajcie w poniższym poradniku doktora Jędrzejko.

Jeśli dopada was jakiekolwiek choróbsko wirusowe zwane „PRZEZIĘBIENIEM” (i przestańcie już używać słowa „zwykła grypa”), Grypa prawdziwa czy Covid I stopnia – strategia jest dość prosta:

  1. Nawadnianie doustne
  2. Utrzymywanie drożności filtra kabinowego (nos)
  3. Opróżnianie drzewa oskrzelowego
  4. Odpoczynek, sen
  5. LECZENIE OBJAWOWE (ból gardła, męczący i suchy kaszel, katar, zatkany nos, bóle mięśni i kości, bóle głowy, bóle stawowe, osłabienie)
  6. IZOLACJA (przerywanie łańcucha zakażenia), czyli siedź na dupie i nie wychodź z domu, nie roznoś zarazy
  7. MONITOROWANIE temperatury, ciśnienia, tętna, częstości oddechów oraz saturacji krwi
  8. REAGOWANIE NA OBJAWY ALARMOWE i nie pitolenie „myślałem, że mi przejdzie”
  9. WODA I JESZCZE RAZ WODA! To najważniejszy lek.

Nawodniony organizm znacznie szybciej zwalcza infekcje wirusowe i bakteryjne (indywidualne zapotrzebowanie wodne można policzyć na kalkulatorach, ale średnio należy wypijać około 2,5-3,5 litra wody mineralnej niegazowanej w trakcie infekcji a jak jest wysoka gorączka to więcej). WODA TO NAJWAŻNIEJSZY LEK NA INFEKCJE WIRUSOWE.

KOMFORT TERMICZNY

– nie przegrzewaj się

– nie przeziębiaj się

– nie narażaj się na przeciągi

– nie parz gardła gorącymi herbatkami

DOMOWE METODY mają niewielką skuteczność w trakcie infekcji, ale lubimy je stosować, a póki co nie udowodniono żeby pogarszały przebieg infekcji

– miód, maliny, cytryna, czosnek, syrop z cebuli

Osobiście polecam:

– Cieple mleko z miodem i czosnkiem

– Kogel-mogel (2 żółtka+4łyżeczki cukru – zmiksowane przez 5min na niemal biały, gładki puszysty, gęsty krem)

– Cieple piwo z koglem-moglem (przyjemnie i wyraźnie ciepłe, ale nie gorące – nie oparzyć gardła!), alkohol nie dla kobiet w ciąży!

Natomiast należy do arsenału domowych metod dodać to, co na pewno działa wspomagająco na odporność a mianowicie NATURALNE PROBIOTYKI: kiszonki, jogurty, kefiry, zsiadłe mleko. ZDROWE TŁUSZCZE zawierające wit. A-D-E-K i nienasycone kwasy tłuszczowe.

ODPOCZYNEK = REGENERACJA

– wyspać się

– odpocząć.

Kliknij w obrazek

Przeczytaj pełną treść porad doktora Jędrzejko

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz
Podaj swoje imię