Remont przebiega planowo

Remont torów od Czachówka do Warki przebiega zgodnie z planem. Nie oznacza to jednak braku utrudnień dla pasażerów. Prace zakończą się w połowie 2020 roku.

W październiku pomiędzy Czachówkiem a Warką zdemontowano 8 km torów na szlakach i stacjach Warka i Chynów. Zdjęto 17 km sieci trakcyjnej. Specjalne maszyny, tzw. oczyszczarki, usunęły stary tłuczeń na kilkunastu kilometrach. Rozebrano peron w Gośniewicach, podobne prace toczą się przy peronach w Sułkowicach, Krężelu i w Michalczewie. Wykonawca zamontował już fundamenty pod 300 nowych słupów i część nowych konstrukcji sieci trakcyjnej. – Podczas inwestycji zapewniony jest ruch pociągów. Obowiązuje rozkład jazdy, który już uwzględnia prace – informuje PKP PLK.

Niestety remont linii za Czachówkiem powoduje poważne utrudnienia dla pasażerów z Czachówka, Piaseczna i innych stacji w stronę Warszawy.

– Utrudnienia w ruchu pociągów na linii Warszawa – Skarżysko-Kamienna (odcinek Czachówek Południowy – Chynów – Warka). Niektóre pociągi mogą być opóźnione, odwołane, kursujące w skróconej relacji. Opóźnienia pociągów mogą ulegać zmianie – informowały Koleje Mazowieckie 24 października. Pasażerowie ten dzień określają jako paraliż komunikacyjny.

PLK podaje, że zasadnicze prace torowe pomiędzy Warką a Czachówkiem Południowym zakończą się w połowie 2020 roku.

– Wymienione zostaną tory na 20 km dwutorowej linii, sieć trakcyjna, 26 rozjazdów. Na styku toru i drogi pozytywnie zmienią się warunki dzięki modernizacji 12 przejazdów oraz budowie wiaduktu drogowego w ciągu DW 731 w Warce – informuje PKP PLK.

Remont linii od Czachówka do Warki będzie kosztować 216 mln zł.

Na przełomie roku mają się także rozpocząć prace pomiędzy Warką i Radomiem. To w zasadzie kluczowy odcinek dla poprawy przepustowości całej linii, od Radomia do Okęcia.

– Oprócz modernizacji torów dobudowany zostanie drugi tor, a to zwiększy przepustowość całej trasy – informuje PLK. – Większy poziom bezpieczeństwa zapewnią nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym dla całego odcinka Warszawa Okęcie – Radom.

Trzy nowe przystanki, w tym dwa w Radomiu, usprawnią komunikację w regionie. Ponadto przebudowane zostaną perony na stacji i dziewięciu przystankach. Koszt modernizacji odcinka Warka – Radom to 429 mln zł, z czego dofinansowanie unijne wynosi 85%.

Po zakończeniu przebudowy trasy z Warszawy do Radomia, czas podróży skróci się ze 115 do około 75 minut. Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych, najszybsze pociągi pojadą z prędkością 160 km/h – informuje PKP PLK.

 

Remont linii powoduje, i niestety będzie powodował, utrudnienia w ruchu pociągów w naszym powiecie, niemniej po jego zakończeniu, będziemy podróżować sprawniej.