Obwodnica za 15 miliardów

GDDKiA oszacowała koszt budowy dużej obwodnicy Warszawy, która ma przebiegać m.in. przez Górę Kalwarię, na 15 miliardów złotych. „Ring warszawski” ma powstać do 2027 r.

O pomyśle powstania dużej obwodnicy Warszawy pisaliśmy w kwietniu ubiegłego roku. Mimo iż Południowa Obwodnica Warszawy (POW) nie została jeszcze ukończona, rząd planuje już powstanie drugiej obwodnicy, oddalonej od Warszawy o kilkadziesiąt kilometrów, która ma odciążyć POW. Ma też przejąć ruch tranzytowy, który jest aktualnie dużym problemem na Trasie Toruńskiej.

Planowana trasa roboczo nazywana jest A50, gdyż prawdopodobnie do jej budowy od południa wykorzystana zostanie droga krajowa nr 50, a od północy planowany dopiero odcinek drogi ekspresowej S10. Obwodnica biegłaby przez Kołbiel, Górę Kalwarię, przechodziła koło Grójca, Mszczonowa, Żyrardowa, przez Sochaczew, Wyszogród, w pobliżu lotniska Warszawa – Modlin, przez Serock i Wyszków.

W kwietniu minister infrastruktury mówił, że chciałby, aby duża obwodnica została ukończona przez oddaniem do użytku Centralnego Portu Komunikacyjnego, czyli wg planów do 2027 r.

– Koszt budowy tak zwanej dużej obwodnicy Warszawy szacowany jest na 15 mld zł – Polska Agencja Prasowa cytuje p.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasza Żuchowskiego.