Dwupoziomowa pętla

Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Firma, która wygrała przetarg ZTM, przedstawiła w grudniu cztery koncepcje zagospodarowania Dworca Południowego.

Przetarg na koncepcje wygrała firma Schuessler-Plan Inżynierzy. W grudniu przedstawiła je do konsultacji społecznych.

Koncepcje różnią się od siebie m.in. zakresem zabudowy działek.

– Wersja podstawowa obejmuje zagospodarowanie wyłącznie obszaru istniejącej pętli autobusowej, czyli działek bliżej al. Wilanowskiej. Wersja maksymalna zakłada natomiast zabudowę trzech działek – pętli, parkingu park&ride, a także pustej działki między stacją metra a pętlą autobusową – podaje portal Transport Publiczny.

Projekt podstawowy mieści pętlę autobusową na dwóch poziomach, które powstaną w miejscu dzisiejszej pętli. Na jednym z poziomów zatrzymywałyby się autobusy dalekobieżne, a na innym miejskie i podmiejskie. Planowanych jest 20 stanowisk.

Koncepcja maksymalna natomiast przewiduje więcej powierzchni biurowej oraz, że dworzec autobusowy znajdzie się bliżej stacji metra, a w miejscu obecnej pętli powstanie parking park&ride.

– Założono, że antresola stacji metra, w rejonie wejścia zachodniego-południowego, zostałaby przedłużona pod projektowaną ulicą do nowego kompleksu biurowo-dworcowego. Tutaj, wewnątrz budynku, pasażerowie wchodziliby po schodach na poziom zero i dostawali się do hali dworcowej. Schody do góry prowadziłyby na stanowiska autobusów miejskich, a na dół – autobusów dalekobieżnych. Przewidziano obsługę autobusów i autokarów z wyspy centralnej. Nad dworcem autobusowym przewidziano przeszklenie. Bliżej al. Wilanowskiej, na kilku podziemnych kondygnacjach, przewidziano parking park&ride z wjazdem z ul. Puławskiej od strony Piaseczna w postaci tunelu. Nad działką, po jej obrysie, przewidziano zabudowę biurową, z dominantą od strony skrzyżowania al. Wilanowskiej i Puławskiej oraz dodatkową linią zabudowy wewnątrz kwartału – informuje portal Transport Publiczny.

Przewidziano także 800 miejsc dla rowerów przy wejściu do metra.

W projekcie pojawia się planowa linia tramwajowa Służewiec – Wilanów. W jednej z koncepcji linia tramwajowa biegnie wzdłuż alei Wilanowskiej, w innej linia poprowadzona jest między węzłem przesiadkowym a stacją metra, na przedłużanej obecnie ul. Pejzażowej.

Jak będzie wyglądała ostateczna koncepcja? Konsultacje społeczne trwają.

Reklama

Strona społecznościowa

Reklama

Reklama