Premiera nowego Focusa

87

Ford od 20 lat udowadnia swoim Focusem, że samochód kompaktowy może zachwycać. W czwartek w piaseczyńskim salonie Ursyn Car odbyła się premiera IV generacji Focusa.

Ford Focus wszedł na rynek w 1998 r., zastępując Escorta. Natychmiast zdobył serca kierowców na całym świecie, został nawet samochodem roku.  Robił wrażenie wyglądem i prowadzeniem.

Na dwudzieste urodziny swojego modelu, Ford stworzył jego IV generację. Nie ma wersji coupe, cabrio coupe, a nawet sedana. Nie ma także 3-drzwiowego hatchbacka. Jest 5-drzwiowy hatchback oraz wersja kombi. Klient może jednak wybrać jedną z bardzo wielu wersji wyposażenia.

ST-Line to wersja o sportowym wyglądzie, ze sztywniejszym i niższym zawieszeniem. Active to odpowiedź Forda na to, co oferują SUV-y. W tej wersji podniesiono zawieszenie o 3 cm.

Po raz pierwszy pojawiła się także ekskluzywna wersja Focusa – Vignale.

Gamę wersji nadwozia otwiera Focus Trend, z bardzo kompaktową ceną. Ta najtańsza wersja Focusa kosztuje od 67 tysięcy złotych. Jest także znana fordowska wersja Titanium oraz oczywiście wersja RS – czyli po prostu sportowy hatchback. Ta wersja jest najdroższa – kosztuje 128 tys. zł.

Ford postawił na bezpieczeństwo.

– Zaawansowane systemy wspomagające kierowcę korzystają z dwóch kamer, trzech radarów i 12 czujników ultradźwiękowych, które wspólnie mogą monitorować obszar wokół pojazdu i skanować drogę przed nim – informuje producent. – O bezpieczeństwo dbają np. system Pre-Collision Assist z funkcją wykrywania pieszych, funkcja sygnalizacji niezamierzonej zmiany pasa ruchu, system wspomagania manewru omijania przeszkody, system Cross-Traffic Alert który skanuje lewą i prawą stronę pojazdu podczas wyjazdu tyłem z prostopadłego miejsca postojowego czy system Driver Alert, który monitoruje zachowanie kierowcy podczas jazdy i może ostrzec go, że powinien zrobić przerwę.

Deska rozdzielcza nowego Focusa robi wrażenie. Ford poszedł w minimalizm, zamontował dobrej jakości ekran oraz hologram, który na szybce między kierownicą, a przednią szybą wyświetla informacje istotne dla kierowcy. Focus czyta także znaki i wie, jakie jest ograniczenie prędkości, sygnalizując to kierowcy.

Nowy Focus to szereg najróżniejszych ułatwień, takich jak system Ford MyKey, który pozwala rodzicowi zaprogramować kluczyk dziecka tak, aby ograniczyć maksymalną prędkość i zmniejszyć głośność systemu audio. Ford wykazał się także poczuciem humoru. Dopóki wszyscy pasażerowie nie zapną pasów, system audio w ogóle się nie włączy. Jaki 18-latek nie zapnie w Focusie pasów?

Ford Focus to samochód, który kierowcy kochają od 20 lat. Czy ta generacja także będzie się cieszyć taką popularnością, jak poprzednie modele? Biorąc pod uwagę jego ładny wygląd, komfortowe wnętrze, wiele ułatwień i nowoczesnych rozwiązań, przystępną cenę oraz ilość wersji, można się tego spodziewać.