Stare składy jeszcze pojeżdżą

82

Najstarsze pociągi z taboru Kolei Mazowieckich nie znikną jeszcze z naszej linii kolejowej, chociaż wiceprezes Kolei Mazowieckich zapowiedział, że po zmodernizowanych trasach nie będą już jeździć.

Jak poinformował portal InfoRail, niezmodernizowane EN57, czyli najstarsze elektryczne zespoły trakcyjne w taborze Kolei Mazowieckich, nie mogą już jeździć po wyremontowanych liniach.

Według portalu wiceprezes Kolei Mazowieckich Dariusz Grajda zaznaczył, że jednostki te nie są wysyłane na trasy, na których pociągi poruszają się z prędkością 120 km/h lub wyższą. Nie oznacza to jednak, że znikną one z mazowieckich szklaków.

– Pojeżdżą tak długo, jak będą nam potrzebne – cytuje wypowiedź wiceprezesa InfoRail. – Dopóki w firmie nie będzie wszystkich zakontraktowanych Flirtów, będą funkcjonowały i trzeba będzie z nich korzystać.
Mimo że tory na linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy zostały zmodernizowane, a wiele pociągów kończy bieg w Piasecznie albo właśnie w Czachówku, na tej linii stare składy dalej będą się pojawiać. Dlaczego?

– Pomimo tego, że linia jest wyremontowana, po zakończeniu prac nie podniesiono prędkości eksploatacyjnej dla pociągów i nadal wynosi ona 100km/h – informuje nas Katarzyna Łukasik z biura prasowego Kolei Mazowieckich. – Obsługa pociągów jest zapewniana przez EN57AL, AKM oraz niezmodernizowane EN57. Z uwagi na to, że w chwili obecnej nie dysponujemy dodatkowym taborem, który mógłby zastąpić te składy, będą one nadal obsługiwały linię nr 8 Warszawa – Radom.
Jak informowaliśmy rok temu, Stadler Polska dostarczy Kolejom Mazowieckim 71 elektrycznych zespołów trakcyjnych, z czego 15 po 2020 roku trafi na linię nr 8.