Przebudowa Geodetów i Energetycznej równocześnie?

2
2469

Oczekiwana od wielu lat inwestycja budzi zarówno radość jak i obawy. Chodzi o wspólny przetarg na przebudowę ulic Geodetów, Energetycznej, Granitowej i Rubinowej. 

Ogłoszony na koniec grudnia przetarg na przebudowę ulic Geodetów, Energetycznej, Granitowej i Rubinowej wywołał wśród mieszkańców Józefosławia spore emocje. Inwestycja jest oczekiwana od wielu lat, nie brakuje więc entuzjazmu, że w końcu warunki na głównych wylotówkach z Józefosławia i Julianowa w kierunku ul. Puławskiej mają się poprawić. Wśród części kierowców pojawił się jednak niepokój związany z wizją jednoczesnego prowadzenia prac na ul. Energetycznej i Geodetów, co mogłoby doprowadzić do totalnego paraliżu drogowego. Cała inwestycja została podzielona na trzy zadania: rozbudowę Geodetów wraz z Rubinową, rozbudowę Energetycznej od Rubinowej do ronda przy Geodetów oraz odcinek Energetycznej od Rubinowej do ronda przy Designer Outlet.

Czy znajdą się pieniądze?

Wiceburmistrz Robert Widz uspokaja, że gmina będzie z wykonawcą pracować nad czasową organizacją ruchu, tak, by uciążliwości były jak najmniejsze.

– Do samej inwestycji jeszcze długa droga, ale pierwszy (wielki) krok został zrobiony – delikatnie studzi też entuzjazm mieszkańców Widz. – We wrześniu gmina uzyskała decyzję ZRID na przebudowę ul. Geodetów, w grudniu decyzję ZRID na ul. Energetyczną. Obie decyzje mają rygor natychmiastowej wykonalności, co oznacza, że ewentualne odwołania od decyzji nie zablokują tej inwestycji. Ale to, czy do inwestycji dojdzie zależy teraz od tego, jaka będzie wysokość ofert w przetargu i czy uda się „zmontować” finansowanie – podkreśla.

Pieniądze są bowiem kwestią kluczową. Wiceburmistrz zaznacza, że w budżecie Gminy nie ma zabezpieczonych wystarczających środków i trzeba porozumieć się z kilkoma podmiotami w kwestii finansowania tej inwestycji. Jak wiadomo gmina na temat partycypacji w kosztach przebudowy zarówno ul. Geodetów, jak i Energetycznej rozmawiała od lat z Auchan. A koszty przedsięwzięcia z pewnością nie będą małe.

Czytaj także: Piaseczno tonie po deszczu

Kompleksowa inwestycja

– Inwestycja oprócz przebudowy drogi obejmuje również budowę linii średniego napięcia, odwodnienia (ogromne koszty związane z budową kolektora deszczowego w ulicy Geodetów, Rubinowej, Granitowej i połączenia z rowem R1, dzięki czemu zniknie wielka kałuża z ul. Geodetów), nowej sygnalizacji świetlnej na kilku skrzyżowaniach, rondo na skrzyżowaniu Energetycznej z Rubinową i Elektroniczną (w planach), usuwanie kolizji z sieciami telekomunikacyjnymi i skablowanie linii wysokiego napięcia. Do tego nowe oświetlenie, monitoring – wylicza wiceburmistrz Widz. – Rozmowy z partnerami są trudne, miejmy jednak nadzieję, że ten „montaż” finansowy się uda.

W WPF na tę inwestycję na razie zabezpieczono w sumie niespełna 20 mln zł. Jak wysokie będą oferty przekonamy się w połowie lutego. Termin realizacji całej inwestycji został określony na 18 miesięcy od momentu podpisania umowy. W wariancie bardzo optymistycznym oznaczałoby to, że nowymi drogami pojedziemy już pod koniec 2022 roku.

Czytaj także: Kiedy ruszy przebudowa DK79?

2 KOMENTARZE

  1. stwierdzenie: „Wiceburmistrz Robert Widz uspokaja, że gmina będzie z wykonawcą pracować nad czasową organizacją ruchu, tak, by uciążliwości były jak najmniejsze.”
    NIE OZNACZA NIC, ponieważ po stronie Wykonawcy będzie sporządzenie projektu czasowej organizacji ruchu.
    Organem zatwierdzającym ten projekt jest Starostwo Powiatowe.
    Gmina jest tylko organem opiniującym a nie zatwierdzającym co oznacza, że Starostwo nawet nie musi się zgodzić z tą opinią.
    Gmina mogła sama zlecić wykonanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu i wtedy by miał wpływ na sposób prowadzenia robót.
    Z niewiadomego powodu tego nie zrobiła
    Wówczas Wykonawca dostałby zatwierdzony projekt na czas prowadzenia robót i musiałby się do niego dostosować.
    Teraz Wykonawca będzie zlecał sporządzenie i zatwierdzenie projektu i na pewno nie tak jakby chciał Gmina, Kierowcy, Mieszkańcy tylko jak jemu będzie wygodnie prowadzić prace.
    Cała nadzieja w Starostwie, żeby zechciało zredukować utrudnienia i kazało wprowadzić w tym projekcie zmiany tak aby roboty były prowadzone w sposób jak najbardziej optymalny pod względem utrudnień.

  2. Inwestycja bardzo dobra i strategiczna i należy się z tego cieszyć. Szkoda, że ul. Kuropatwy, obecnie chyba najbardziej ruchliwy wyjazd z Józefosławia jest w tragicznym stanie i gminy nie mogą się dogadać w tej kwestii.

    http://www.ulica-kuropatwy.pl/

    W czasie przebudowy większość ruchu pójdzie przez ul. Kuropatwy, to oczywiste. Jaki jest plan na rozwiązanie tego problemu?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz
Podaj swoje imię