Piaseczno przygotowało aż 6 wariantów przebudowy ul. Kuropatwy

5
1950

Leżąca na styku gmin Piaseczno, Lesznowola oraz Ursynów ul. Kuropatwy to jedna z najbardziej problematycznych ulic w okolicach Piaseczna.

O problemach okolicznych mieszkańców oraz przemieszczających się tą drogą kierowców i rowerzystów pisaliśmy już kilkakrotnie. Zwłaszcza w ostatnich latach sytuacja na jednej z dróg wylotowych z Józefosławia w kierunku Warszawy, uległa jeszcze pogorszeniu. Ma to związek zarówno z pojawieniem się dużego marketu na końcu ulicy (a przygotowywana jest budowa dwóch kolejnych obok (Castorama i OBI w Mysiadle), ale też rozbudową ulicy Cyraneczki w Józefosławiu.

Pierwszy krok do współpracy

– W listopadzie w 2019 r. w Urzędzie Miasta i Gminy w Piasecznie miało miejsce spotkanie w sprawie problemu komunikacyjnego ulicy Kuropatwy. Na spotkaniu obecni byli przedstawiciele dzielnicy Warszawa Ursynów, Gminy Lesznowola, Starostwa Powiatowego w Piasecznie oraz przedstawiciel Gminy Piaseczno – informuje gmina Piaseczno. W związku z tym, że większośc ruchu na ul. Kuropatwy generują mieszkańcy Józefosławia, Piaseczno zadeklarowało przygotowanie wstępnej koncepcji przebudowy ulicy Kuropatwy. O planach tych pisaliśmy już w marcu – Pierwszy krok.

Jak informują władze Piaseczna, w czerwcu gmina przekazała zainteresowanym stronom sześć wariantów opracowanych rozwiązań.

Potrzebne porozumienie

Teraz przedstawiciele pozostałych samorządów mają zapoznać się z dokumentacją i zaproponowanymi rozwiązaniami technicznymi.

– Po wybraniu najbardziej optymalnego rozwiązania dokumentacja stanie się przedmiotem konsultacji społecznych a zgłoszone na tym etapie uwagi zostaną uwzględnione w projekcie wykonawczym. Konieczne jest zaspokojenie potrzeb przemieszczania się mieszkańców przy użyciu różnych środków lokomocji, w tym w komunikacji autobusowej, ze szczególnym naciskiem na zapewnienie bezpieczeństwa w ruchu pieszym i rowerowym – podkreślają władze Piaseczna. Później przyjdzie czas na ustalenie warunków finansowania przebudowy.

Koncepcje drogowe udostępnione są na stronie BIP: bip.piaseczno.eu

Czytaj także: na przegubowiec trzeba poczekać

5 KOMENTARZE

  1. Nr 1 przejazd powinni mieć tylko mieszkańcy posesji i dojazd do numero uno klientów a na końcu drogi zamknąć i zrobić długą ślepą ulicę i problem z głowy a główna droga to Geodetów gdzie są chodniki,światła i normalna ulica.

  2. To by był przekręt dziesięciolecia gdyby okazało się że wydano tyle pieniędzy na budowę jakże potrzebnej i długo planowanej drog, chodników, zieleni po czym nie ukończono jej krótkiego odcinka z powodu protestu mieszkańców.

  3. To bardzo niebezpieczna ulica w dzisiejszym kształcie i zagospodarowaniu. Brak chodników, brak Drogi Dla Rowerów, wąska jezdnia, ogromy ruch samochodowy i motocyklowy, blisko płotów i słupów telekomunikacyjnych w skrajni jedni, „śpiące policjanty” z agresywnym profilu, nierówna nawierzchnia. Te wszystkie elementy powodują, że KONIECZNA jest jak najszybsza modernizacja tej ulicy i dostosowanie jej zagospodarowania do aktualnych potrzeb okolicznych mieszkańców.
    Proszę o jak najszybszą modernizację tej bardzo niebezpiecznej ulicy.

  4. Założenie, że ulica Kuropatwy ma być główną arterią komunikacyjną łączącą Józefosław (a
    docelowo również Konstancin-Jeziorną) z ulicą Puławską jest nie do przyjęcia z uwagi na fakt, iż
    przebiega ona w znacznej części bardzo blisko zabudowań domów jednorodzinnych. Niektóre
    dzialki straciłyby 60% swojej powierzchni, co spowodowałoby ich bezużyteczność i znaczną utratęwartości. Straty drzewostanu, które zakłada projekt, byłyby również olbrzymie.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Wpisz komentarz
Podaj swoje imię