Można zawiesić kartę miejską

167

ZTM daje możliwość zawieszenia aktywności karty miejskiej na okres, w którym nie korzystamy z transportu publicznego w związku z zagrożeniem epidemiologicznym.

Sporo osób rezygnuje obecnie z poruszania się komunikacją publiczną ze względów bezpieczeństwa, ale też dlatego, że zamknięto szkoły i uczelnie oraz część osób pracuje zdalnie.

– Wdrożyliśmy awaryjnie rozwiązanie. Pasażerowie, którzy zrezygnowali teraz z podróży komunikacją publiczną, mogą drogą elektroniczną zwrócić się do Zarządu Transportu Miejskiego z wnioskiem o zawieszenie biletu długookresowego – informuje ZTM. Wniosek w tej sprawie należy przesłać mailem na adres: z tytułem wiadomości: zawieszenie biletu. We wniosku musi być podany numer karty.

-Pasażer nie otrzyma zwrotu pieniędzy, będzie mógł natomiast przekodować niewykorzystany czas ważności biletu na inny termin, po zgłoszeniu się do Punktu Obsługi Pasażerów (POP), w dowolnie wybranym przez siebie terminie. Przekodowywany okres ważności będzie się liczył od dnia złożenia wniosku przez Internet – wyjaśnia ZTM.

Bilet de facto będzie więc zawieszony do momentu, w którym ponownie „aktywujemy” go w POP. I o okres tego zawieszenia zostanie wydłużona ważność biletu.

Pasażerowie mają też możliwość zwrotu biletu i wówczas otrzymają zwrot pieniędzy za niewykorzystany okres ważności biletu. To jednak można załatwić tylko osobiście w Punkcie Obsługi Pasażera. Przypominamy, że ten w Piasecznie na dworcu PKP chwilowo nie działa z powodu absencji pracowników.