Ekspresowe przejście

0
146

Rodzice uczniów „krauzówki” narzekają na zbyt krótki cykl zielonego światła na przejściu dla pieszych w ciągu drogi wojewódzkiej 722.

Wprawdzie utworzona kilka lat temu sygnalizacja świetlna dla pieszych w okolicach skrzyżowania ul. Pod Bateriami z al. Kasztanów znacznie ułatwiła przejście przez ruchliwą drogę wojewódzką, ale nadal budzi obiekcje części okolicznych mieszkańców. Z problemem zbyt krótkiego cyklu zielonego światła dla pieszych zwróciła się do nas jedna z mieszkanek ul. 3 Maja.

–  Zielone światło dla pieszych pali się tak krótko, że jeśli na przejściu czeka większa grupa dzieci, to ostatnie przechodzą już na czerwonym – zwraca uwagę nasza czytelniczka. – Nie mówiąc już o osobie starszej czy mającej problemy z poruszaniem się. Taki człowiek nie ma szans przejść na zielonym świetle.

Ojciec jednego z uczniów „krauzówki” zwraca uwagę na jeszcze jeden problem z istniejącym przejściem dla pieszych. Od strony al. Kasztanów tuż za wąskim chodnikiem prowadzącym do przejścia znajduje się rów.

– Nie jest on w żaden sposób zabezpieczony – zwraca uwagę mężczyzna. – Naprawdę niewiele trzeba, żeby ktoś kogoś niechcący popchnął czy po prostu stracił równowagę, wymijając osoby poruszające się w przeciwnym kierunku. Zwłaszcza, że przejście łączy też drogi rowerowe i naprawdę sporo osób pokonuje je rowerami – zauważa. Rzeczywiście, nawet jeśli rowerzysta stosuje się do przepisów i pokonuje przejście dla pieszych prowadząc rower, to zaraz po przekroczeniu ulicy musi nim zakręcić, zostawiając niewiele miejsca dla innych pieszych czy rowerzystów.

Warto pamiętać, że w tym roku ma wreszcie nastąpić długo oczekiwana przebudowa całego skrzyżowania, w tym przejścia dla pieszych.

– W tej chwili czekamy na ZRID dla tej inwestycji – informuje p.o. naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych i Inżynierii Ruchu Anna Bednarska. Gmina zamierza wykonać inwestycję w porozumieniu z Mazowieckim Zarządem Dróg Wojewódzkich. Na ten cel w budżecie zapisano 2,4 mln zł. Projekt zakłada również wykonanie przejazdu rowerowego. Porozumienie z MZDW dotyczące zasad prowadzenia robót i ewentualnego współfinansowania zadania nie zostało jednak jeszcze podpisane.