Bez opóźnień

1211

Obwodnica Góry Kalwarii ma być gotowa pod koniec roku. Pozostały odcinek DK79 na razie bez zmian. Za to w 2020 roku ma być poszerzany do 3 pasów fragment ul. Puławskiej w Piasecznie.

Termin oddania do użytku obwodnicy Góry Kalwarii nie jest w tej chwili zagrożony.

– Termin zakończenia kontraktu nie uległ zmianie i zgodnie z podpisaną umową upływa 4.12.2019 r. – mówi nam Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy GDDKiA.

Realizacja obwodnicy, której łączny koszt to prawie 420 mln zł., została zaliczona do ważnych zadań rządowych.

– Konieczność jej budowy wynika z potrzeby wyprowadzenia ruchu ciężkiego i tranzytowego poza centrum miasta Góra Kalwaria – informuje GDDKiA.

Na obwodnicę wjedziemy zaraz za mostem nad Wisłą w Górze Kalwarii i wyjedziemy w Kątach na drogę krajową nr 79 w stronę Piaseczna (w stronę Kozienic wyjedziemy przez węzeł Stadion, a w stronę Grójca przez węzeł Marianki). Dalej jednak droga numer 79 będzie funkcjonować jako „droga śmierci”.

Na odcinku od Kątów do Piaseczna w samym 2018 r. było kilka śmiertelnych wypadków. Tydzień temu pisaliśmy o kolejnym.

Są plany budowy drogi na tym odcinku. Od Kątów do ulicy Syrenki w Piasecznie DK79 ma się stać drogą dwujezdniową, z wiaduktami, przejściami dla zwierząt i kładkami dla pieszych. W listopadzie 2017 r. pisaliśmy, że szacowany termin ogłoszenia postępowania na wybór wykonawcy robót w ramach programu inwestycji „Rozbudowa DK79 na odcinku Piaseczno (skrzyżowanie z ul. Energetyczną) – początek obwodnicy Góry Kalwarii”, to ok. 2020 r. Zapytaliśmy więc czy uda się wybrać wykonawcę w 2020 roku.

– Oddział w Warszawie GDDKiA jest na etapie przygotowywania aneksu do programu inwestycyjnego dla rozbudowy DK79 na odc. Piaseczno (skrzyżowania z ul. Syrenki) do początku obwodnicy Góry Kalwarii. W związku z wysokim kosztem zadania, pojawiła się konieczność podziału jego na krótsze odcinki, celem zapewnienia finansowania realizacji w przyszłości – poinformowała nas w lutym Małgorzata Tarnowska. – Szczegóły będzie można wskazać po podpisaniu aneksu do programu inwestycyjnego i przygotowaniu harmonogramu zadania.

Takim krótszym odcinkiem stał się ten od ul. Energetycznej do ul. Syrenki, który pod koniec kwietnia ubiegłego roku zatwierdził minister infrastruktury. Tu powstaną 3 pasy ruchu, a przebudowa ma się rozpocząć w 2019 roku.

Kluczowym elementem poszerzenia tego odcinka jest przebudowa wiaduktu kolejowej linii siekierkowskiej, której właścicielem jest PGNiG Termika. Prace mają się rozpocząć w maju. Nowy wiadukt o wyższym prześwicie ma być budowany do sierpnia, ale do grudnia br. potrwają prace wykończeniowe. Zdemontowany zostanie także wiadukt po ciepłociągu.

Projekt trzypasmowego odcinka gmina Piaseczno przekazała GDDKiA. Znajdą się tutaj chodniki i ścieżka rowerowa, z kolei wyjazdy z nieruchomości mają być obsługiwane przez drogę serwisową.

GDDKiA rozpocznie przebudowę Puławskiej, kiedy swoje prace skończy PGNiG Termika.