UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Skrzyżowanie w tym roku?

Oceń ten artykuł
(3 głosów)

GDDKiA ma rozpocząć przebudowę skrzyżowania koło Laminy już w wakacje. Na trzypasmową Puławską jednak poczekamy.


Jak poinformował Bogdan Krawczyk z Wydziału Infrastruktury i Transportu Publicznego podczas Komisji Polityki Gospodarczej, będzie to przebudowa DK79 w ramach remontu, w obszarze od ulicy Syrenki do skrzyżowania z ul. Okulickiego włącznie. Z koncepcji, o jakiej mówiono wcześniej, wypaść musiał prawoskręt od strony Góry Kalwarii w kierunku Konstancina, a to z powodu konieczności uzyskania pozwolenia wodno-prawnego z uwagi na uszkodzenie rowu melioracyjnego, które nastąpiłoby w trakcie budowy takiego skrętu. Ponieważ firma Eurostrada, która przygotowuje koncepcję docelową, na której podstawie będzie przeprowadzany remont, ma ją skończyć do końca czerwca (możliwe, że odda go wcześniej), konieczność uzyskania takiego pozwolenia uniemożliwiłoby rozpoczęcie prac w okresie wakacji.
Powstaną jednak dwa pasy do skrętu w lewo w kierunku Lesznowoli. W tej chwili pas środkowy od strony Góry Kalwarii blokowany jest przez samochody, często ciężarowe, skręcające właśnie w lewo.
Zostanie wyremontowana nawierzchnia, powstaną dwa pasy dla skręcających w lewo w kierunku Konstancina. Możliwe, że prace na skrzyżowaniu zakończą się już w październiku.
To była dobra wiadomość. Gorszą wiadomością jest to, że będziemy musieli poczekać na poszerzenie Puławskiej na odcinku od ulicy Energetycznej do skrzyżowania. GDDKiA połączy to zadanie z planowaną przebudową wiaduktu kolejowego przez firmę PGNiG Termika, właściciela bocznicy kolejowej do Siekierek. Przebudowa wiaduktu pozwoli Generalnej Dyrekcji na odpowiednie ułożenie trzech pasów tak, żeby wygospodarować po zachodniej stronie chodnik i ścieżkę rowerową. To jednak wymaga pocienienia kolumny wiaduktu. Termika planuje przebudowę na wiosnę 2019 r.
Poszerzenie Puławskiej do trzech pasów będzie wymagało pełnego pozwolenia na budowę, co za tym idzie również decyzji środowiskowej, która ma dotyczyć odcinka od granic Warszawy do początku obwodnicy Góry Kalwarii, której budowę GDDKiA właśnie rozpoczyna.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Reklama

Strona społecznościowa

Reklama

Reklama