UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem
Oceń ten artykuł
(1 głos)

710 i 724 do Metra Kabaty? Pętla autobusowa na Grapie? Takie zmiany mogą niedługo czekać mieszkańców.


Temat funkcjonowania komunikacji miejskiej po remoncie łączącej Wilanów z Ursynowem ulicy Nowokabackiej w Warszawie przewija się już od kilku dobrych miesięcy. Jeszcze w październiku ubiegłego roku Burmistrz Gminy Konstancin-Jeziorna Kazimierz Jańczuk informował nas, iż po zakończeniu budowy Nowokabackiej gmina zamierza podjąć działania mające na celu utworzenie dogodnego połączenia ze stacją metra Kabaty. W lutym dodatkowo pojawił się pomysł wyznaczenia buspasa, który ciągnąłby się od ulicy Warszawskiej do ulicy Nowokabackiej włącznie. Dzięki temu duża część mieszkańców zamieniłaby samochód na autobus. Korzystałyby z niego również autobusy o napędzie elektrycznym, które obsługiwałyby nową linię.
Kierunek: Grapa-Metro Kabaty
27 czerwca w Urzędzie Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy odbyło się posiedzenie Komisji Spraw Społecznych, Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego w sprawie planowanego układu komunikacji miejskiej w ramach budowy ulicy Nowokabackiej oraz Rosnowskiego. Na posiedzeniu obecni byli przedstawiciele gminy Konstancin-Jeziorna.
– Burzliwe posiedzenie. Radni dzielnicy oburzeni propozycją zmian po uruchomieniu ulicy Nowokabackiej – wstępna propozycja ZTM: 710, 724, 742 do Metra Kabaty, 139 do Wilanowa co 15 minut, nie jak dotychczas 30 minut. Dyskusja trwa – relacjonował przewodniczaćy Doraźnej Komisji do spraw Transportu Miejskiego i Infrastruktury Rowerowej Rady Miejskiej Konstancina-Jeziorny Tomasz Nowicki, który za pośrednictwem Facebooka przedstawił mieszkańcom najważniejsze plany związane ze zmianami w komunikacji miejskiej.
Odnośnie do autobusów elektrycznych to niewykluczone, że na początku zamiast nich jeździć będą autobusy z dieslem, w razie gdyby przewoźnik nie posiadał autobusu elektrycznego. Urząd Miasta i Gminy jest za tym, by autobus ten kursował od Grapy do Metra Kabaty. Oprócz tego zmianie uległaby trasa linii 710 i 724 – obie linie jeździłyby do Metra Kabaty. Do Wilanowa dalej kursowałby autobus linii 742, trasa linii 700 by się nie zmieniła. W planach jest także wytyczenie buspasa od ulicy Warszawskiej do Nowokabackiej.
– Urząd podpisze na dniach umowę z projektantem na zaprojektowanie pętli autobusowej na Grapie. Ani koszt, ani termin wykonania umowy nie jest znany – dodał radny.
Elektryczna „siedemsetka”
Tomasz Nowicki przedstawił własną propozycję zmian, którą popierają również inni radni. Proponuje on zamianę linii 700 na autobus elektryczny kursujący od Grapy do Wilanowa (choć sam radny uważa, iż lepszą lokalizacją dla pętli byłaby obecna pętla lub Skolimów), skierowanie autobusów linii 710 i 742 do Metra Kabaty i przekształcenie linii 724 w linię dojazdową typu „L”, dowożącą mieszkańców Skolimowa. Autobusy nocne N50 jeździłyby do Metra Kabaty, również w tygodniu.
Posiedzenie komisji doraźnej odbędzie się w sierpniu. Jesienią prawdopodobnie będą miały miejsce konsultacje społeczne prowadzone we współpracy z Zarządem Transportu Miejskiego, zmiany w komunikacji miejskiej powinny zaś nastąpić wraz z nadejściem nowego roku.

Skomentuj

Upewnij się, że pola oznaczone wymagane gwiazdką (*) zostały wypełnione. Kod HTML nie jest dozwolony.

Reklama

Strona społecznościowa

Reklama

Reklama